Σύλλογος Κλινδαίων Νομού Ηλείας

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ"

Κατηγοριες

Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024 18:29

Τα Συλλυπητήρια Στην Οικογένεια

Έφυγε από τη ζωή στις 18/3/2024 η Ελένη Πετροπουλου. Η κηδεία της θα γίνει στις 19/3/2024 και ωρα 14.30 στο χωριό.Ο Σύλλογος του χωριού μας εκφραζει τα θερμά του συλλυπητήρια.

Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου 2024 19:33

κοπή πίτας 2024

Δευτέρα, 11 Δεκεμβρίου 2023 18:42

Τα Συλλυπητήρια Στην Οικογένεια

Έφυγε από τη ζωή σήμερα 11/12/2023
Η Γιαννοπούλου Αγγελική του Νικολάου και της Διαμάντος σε ηλικία 59 ετών η κηδεία της θα γίνει στο Κλινδιά στον Ιερό ναο Αγίου Βασιλείου τη Τετάρτη 13/12/ 2023 και ώρα 13.00. Ο Σύλλογος του χωριού εκφράζει τα θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια της.
Πέμπτη, 07 Δεκεμβρίου 2023 18:34

Άγνοια και Αγνωμοσύνη

Οι βαρύτερες ασθένειες, είναι οι ασθένειες του Νου.
Αυτό είναι γνωστό εδώ και χιλιάδες χρόνια, μέσω της υπέροχης Ελληνικής Φιλοσοφίας.
Καμμία διατροφή, δεν μπορεί να έχει τόσο ακραία επίδραση σε έναν άνθρωπο, όσο ένα συνταρακτικό γεγονός.
Οι άνθρωποι με βαριές ασθένειες, πάσχουν σχεδόν πάντα απο ασθένειες του Νου.
Βιώνουν μια διαρκή ένταση μέσα τους, μια φωτιά που τους κατακαίει.
Αυτοί οι άνθρωποι, βρίσκονται σε διαρκή εγρήγορση και υπερανάλυση,
εξετάζοντας συνεχώς κάθε κίνηση, ώστε να νιώσουν ασφαλείς απο κάθε πιθανό σφάλμα ή λάθος
ή απλά για να επιβεβαιώσουν τις αρνητικές απόψεις τους για τον κόσμο και τους ανθρώπους που τους περιβάλλουν.
Αναλώνονται καθημερινά σε μηδαμινά πράγματα, και επικεντρώνονται σε κάθε τι αρνητικό, κακόβουλο ή ακόμα χειρότερα, χαιρέκακο.
Ο Αγνώμων άνθρωπος, θα είναι πάντα άρρωστος. Θα είναι πάντα ασθενής.
Γιατί δεν μπορεί να δει την ομορφιά, την χαρά, την ευγνωμοσύνη, και εστιάζει σε κάθε τι κακό, και αρνητικό συμβαίνει στη ζωή του και γύρω του.
Βρίσκεται σε κατάσταση "μη δημιουργίας" έχοντας στερήσει απο τον εαυτόν του, την φαντασία, δηλαδή την χαρά της άχρονης και αιώνια παιδικής ψυχής του.
Έτσι δημιουργείται η ψυχική ασθένεια, που θα δημιουργήσει βαριά ασθένεια στο σώμα.
Το πρόγραμμα Αποτοξίνωσης, λαμβάνει υπόψιν του αυτούς τους ισχυρούς ψυχοσυναισθηματικούς παράγοντες, μιας και μόνο έτσι μπορεί να επιτευχθεί ολιστική ίαση
Γιατί όπως λέει ο Αριστοτέλης:
"Tα συναισθήματα της Ψυχής, ασκούν την επίδρασή τους στο σώμα"
Δημιούργησε λοιπόν τον δικό σου όμορφο κόσμο και προστάτεψέ τον απο κάθε κακό και κάθε σκοτάδι.
Η Επιλογή είναι δική σου
Αν και ο ψευδάργυρος βρίσκεται στο σώμα μας σε μικροσκοπικές ποσότητες,
είναι ένα από τα πιο σημαντικά ιχνοστοιχεία για το ανθρώπινο σώμα.
Ο ψευδάργυρος είναι χρήσιμος για πολλά πράγματα, αλλά υπάρχουν 6 ιδιότητες του, που είναι εξαιρετικά ζωτικές.
1. Ο ψευδάργυρος δρα ως αντιφλεγμονώδες.
Η φλεγμονή είναι το βασικό στοιχείο σε κάθε ασθένεια και κάθε πόνο.
Η ρύθμιση της, θα μπορούσε να είναι το κλειδί στις χειρότερες ασθένειες του ανθρώπου, όπως τα αυτοάνοσα και ο καρκίνος.
2. Ο ψευδάργυρος ισορροπεί τις ορμόνες.
Μικρή ανεπάρκεια σε ψευδάργυρο, μπορεί να δημιουργήσει μεγάλες διαταραχές στη γονιμότητα
3. Ο ψευδάργυρος είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες κατά της γήρανσης
και των ελεύθερων ριζών που προκαλούν πλήθος προβλημάτων στον οργανισμό μας.
4. Ο ψευδάργυρος είναι ένα απο τα κύρια κλειδιά για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό , και θεωρείτε ο φονιάς των ιώσεων καθώς εμποδίζει τους ιούς να πολλαπλασιαστούν
5. Ο Ψευδάργυρος βοηθάει στην εξισορρόπιση του ρ.Η
Μια μικρή διακύμανση στο p.H του αίματός μας, μπορεί να έχει τεράστιες συνέπειες, ακόμα και θάνατο.
6. Ο Ψευδάργυρος Ενεργοποιεί περισσότερα από 100 ένζυμα στο σώμα μας.
Τα ένζυμα, είναι τα μικροσκοπικά εκείνα πλασματάκια που βοηθούν να διαλύσουμε τις τροφές και όχι μόνο
Το 30% του Παγκόσμιου πληθυσμού έχει ανεπάρκεια σε Ψευδάργυρο!
Τρόφιμα όπως κάσιους , ταχίνι , θεραπευτικά μανιτάρια , σπόροι κάνναβης και κολοκυθόσπορος είναι γεμάτα Ψευδάργυρο
Η Χλωροφύλλη, αποτελεί ένα από τα 3 ισχυρότερα Διατροφο-Φάρμακα στον πλανήτη, για καθαρή ενέργεια
Αποτελεί το αίμα των φυτών, το οποίο ως εκ θαύματος, είναι σχεδόν ίδιο με το αίμα των ανθρώπων!
Απλά ο πυρήνας τους είναι από μαγνήσιο, ενώ του αίματός μας από σίδηρο
Η Χλωροφύλλη αποτελεί ίσως τον ταχύτερο μεταφορά οξυγόνου στο αίμα, και όπου υπάρχει επάρκεια Οξυγόνου, μειώνεται δραματικά η εμφάνιση καρκίνου
(Οtto Warburg - βραβείο Νομπέλ για την Κυτταρική Αναπνοή)
Η Χλωροφύλλη αποτελεί κορυφαίο ισορροπιστή του pH, οπότε δρα ως αντικαρκινικό και με δεύτερο τρόπο
Ναι, αλλά αν έχουμε άριστο pH, τα παράσιτα δυσκολεύονται να αναπτυχθούν, οπότε δρα και ως αντιπαρασιτικό
Οι 2 τροφές με υψηλότερη ποσόστωση Χλωροφύλλης είναι το σιταρόχορτο και η πανίσχυρη Χλωρέλα
Και τα δύο αυτά εκπληκτικά στοιχεία, παρέχουν πολύ σημαντικά στοιχεία για τον άνθρωπο, και ο συνδυασμός τους, παρέχει κορυφαία αποτελέσματα
Ο ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ….. ΕΝΑ ΠΡΩΤΟΠΑΛΛΙΚΑΡΟ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΙΑ…!
Απόσπασμα από το βιβλίο των ΗΛΙΑ ΠΑΝ. ΤΟΥΤΟΥΝΗ & ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ “O ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΙ O ΓΙΩΡΓΗΣ ΓΙΑΝΝΙΑΣ - ΟΙ ΣΤΑΥΡΑΕΤΟΙ ΤΟΥ ΩΛΕΝΟΥ”
Ο Ασημάκης Μπαλάσκας καταγόταν από το χωριό Κλειντιά (Κλεινδιά) του σημερινού δήμου Ωλένης. Ο πατέρας του και ο παππούλης του εξασκούσανε το επάγγελμα του μυλωνά για πολλά χρόνια. Η μάνα του καταγόταν από το χωριό Αντρώνι και ήταν κόρη του Νιόνιου Σίνου, γόνος μιας μεγάλης οικογένειας που διέπρεπε στο Αντρώνι.
Οι Σιναίοι ήσαν πολυμαθείς τεχνίτες και είχαν αναλάβει να επισκευάζουν όλους τους μύλους της ευρύτερης περιοχής, για λογαριασμό των Λαλαίων Τούρκων. Η φήμη τους είχε εξαπλωθεί σ’ ολόκληρη την Ηλεία, Αρκαδία και Αχαΐα. Πέραν από τις επισκευές των μύλων που είχαν αναλάβει από τους Τούρκους, κατασκεύαζαν και επισκεύαζαν οτιδήποτε εργαλείο υπήρχε στην περιοχή, από όπλα μέχρι και ωρολόγια.
Στο Κλειντιά, πήγαιναν αρκετές φορές για να επισκευάσουν τον μύλο του Ζήσιμου 1* Μπαλάσκα και να χαρακώσουν 2*τα λιθάρια. Εκεί γνώρισαν τον Αντρίκο το μοναχοπαίδι του Ζήσιμου, και του έκαναν προξενιό την αδερφή τους την Φροσύνη. Ο Αντρίκος δέχθηκε και έπειτα από λίγο καιρό έγινε και ο γάμος. Ο Αντρίκος με την Φροσύνη, απόχτησαν τρία παιδιά, την Μαριγούλα, τον Ασημάκη, και τον Χαρίλαο.
Μια καλοκαιρινή ημέρα, όταν ο Χαρίλαος θα ήταν κάπου δέκα χρονών, ο Αντρίκος πήρε τον Χαρίλαο να κατεβάσουν τα γίδια στο λαγκάδι να πιούν νερό και να σταλίσουν για μεσημέρι. Μόλις επήγανε στο μύλο για φαγητό, ακούσανε ψηλά απανωτά αστραπόβροντα. Παράτησαν το φαγητό στην μέση και σηκώθηκαν βιαστικά, να πάνε να βγάλουν τα γίδια από το ρέμα, για να μην τα πάρει η κατεβασιά του ποταμιού. Δεν πρόλαβαν να φθάσουν στον στάλο και άκουσαν ένα βουητό μέσα στην λαγκαδιά. Κατάλαβαν ότι έρχεται κατεβασιά και τρέξανε να σώσουν τα γίδια που σταλίζανε αμέριμνα. Στην προσπάθεια να βγάλουν τα γίδια από το ρέμα, αυτά αφήνιασαν και σκορπίσανε προς όλες τις κατευθύνσεις.
Ο Χαρίλαος χωρίσθηκε από τον πατέρα του στην προσπάθειά του να γυρίσει πίσω μια κοπή που πέρασε στην απέναντι πλευρά του λαγκαδιού. Ο πατέρας του, φώναζε να φύγει από το λαγκάδι και να τα παρατήσει. Δεν άκουγε από την βουή της κατεβασιάς και προσπαθούσε να τα γυρίσει προς την όχθη που ήταν ο πατέρας του. Το νερό όμως είχε φουσκώσει αρκετά και μερικά γίδια, μετά από την πίεση του Χαρίλαου πέσανε μέσα στο ποτάμι και τα παρέσυρε το νερό. Ο Χαρίλαος βλέποντας να πνίγονται τα γίδια, βούτηξε μέσα στα ορμητικά και θολά νερά να τα γλιτώσει. Τα ορμητικά νερά του λαγκαδιού τον παρέσυραν αμέσως. Ο Αντρίκος βλέποντας το παιδί του να κινδυνεύει, όρμισε και αυτός μέσα στα νερό προσπαθώντας να το φθάσει και να το γλιτώσει.
Ήταν αδύνατον να δαμάσει τα ορμητικά νερά του ποταμιού, που μαζί του έσερνε ξύλα και τεράστιες πέτρες. Κάποιο από τα ξύλα τον χτύπησε και μη μπορώντας ν’ αντιδράσει αφέθηκε στις δυνάμεις της αγριεμένης φύσης. Ο Χαρίλαος και αυτός δεν είχε καλύτερη τύχη, πνίγηκε πιο κάτω παρασυρμένος από τα νερά.
Ένας τσοπάνης πιο πάνω είδε όλα όσα συνέβησαν, αλλά δεν μπορούσε να επέμβει και να βοηθήσει. Έφυγε τρέχοντας προς το Κλεινδιά για να ειδοποιήσει και να φέρει βοήθεια. Όλοι έτρεξαν από το χωριό με σχοινιά προς την κοίτη του λαγκαδιού, αλλά ήταν πλέον αργά, αφού δεν τους βρήκαν. Ύστερα από τρεις ημέρες, όταν έπεσε το νερό, εντόπισαν τον άτυχο πατέρα και γιό στις όχθες, επάνω στις στρόκλες του λαγκαδιού.
Ο Ασημάκης που ήταν τότε κάπου δεκάξι χρονών, κλήθηκε ν’ αναλάβει την οικογένεια που απόμεινε. Ύστερα από δυο χρόνια πάντρεψε στο Γούμερο την αδελφή του την Μαριγούλα, και έκτοτε έμεινε με την μάνα του στο μύλο, εξασκώντας το επάγγελμα του μυλωνά.
Μια χρονιά τον Σεπτέμβρη, είχε πάει στο πανηγύρι στο Βάλαγκα για ν’ αγοράσει ένα άλογο για τις ανάγκες του μύλου. Οι Τούρκοι περιόδευαν εκείνες τις ημέρες στους μύλους της περιοχής, γι’ αυτό πέρασαν και από τον μύλο του Ασημάκη. Εκεί βρήκαν την μάνα του να φουρνίζει ψωμί. Της ζήτησαν να τους φορτώσει στα μουλάρια τους όλο το αλεύρι που είχε στον μύλο, για να το πάρουν. Εξήγησε στους Τούρκους, ότι είναι από το δικό της αξάι βγαλμένο με κόπο και δεν μπορεί να τους το δώσει. Χωρίς δεύτερη κουβέντα την πλησιάζει ένας Τούρκος και την χτυπάει στο πρόσωπο, αλλά εκείνη δίχως να χάσει χρόνο αρπάζει ένα δαυλί από τον φούρνο και του το καρφώνει στο πρόσωπο πιέζοντάς το δυνατά. Σφαδάζοντας αυτός από τον πόνο έπεσε κάτω με τα χέρια στο πρόσωπο. Ταυτόχρονα μια ντουφεκιά έριχνε τη Φρόσω νεκρή στο έδαφος κρατώντας ακόμη το δαυλί στον Τούρκο που σπάραζε. Παρά την αναπάντεχη αντίδραση της Ρωμιάς, οι δυνάστες της έκοψαν το κεφάλι. Έβαλαν φωτιά στο οίκημα, αφού φόρτωσαν τ’ αλεύρια και ότι άλλο τους χρησίμευε και έφυγαν κατευθυνόμενοι προς το Λάλα.
Οι Κλεινδιώτες βλέποντας την φωτιά κάτω στον μύλο έτρεξαν όλοι να βοηθήσουν για να την σβήσουν. Όταν κατέβηκαν στο μύλο κατάλαβαν τι είχε συμβεί, αφού βρήκαν τον Τούρκο καψαλισμένο στο πρόσωπο και την Φρόσω ακέφαλη. Η φωτιά είχε κατακάψει ολοσχερώς το σπίτι και τις αποθήκες, εκτός του μύλου. 3* Έστειλαν ένα νεαρό να τρέξει στου Βάλαγκα για να ειδοποιήσει τον Ασημάκη, να επιστρέψει, χωρίς βέβαια να του πούνε όλη την αλήθεια.
Όταν έφθασε ο Ασημάκης, και είδε τι είχε συμβεί τα έχασε και ήθελε αμέσως να τρέξει και να προλάβει τους Λαλαίους. Οι συγγενείς του όμως τον πήραν κοντά τους στο χωριό για να τον ηρεμήσουν, πριν προβεί σε βεβιασμένα αντίποινα, που σίγουρα θα είχαν τραγική κατάληξη, ίδια με τη μοίρα της μάνα του.
Από το Βάλαγκα είχε αγοράσει ένα γυαλιστερό καρό άλογο, περίπου δύο χρονών. Κάθε ημέρα το καβαλούσε, ανέβαινε στο Μποτίνι και χανότανε στην αχανή Κάπελη. Πότε έκανε ιππασία στο δάσος, πότε αγνάντευε στο Λάλα, κανείς όμως δεν γνώριζε τις προθέσεις του. Μερικοί νόμιζαν ότι είχε χάσει τα λογικά του και περιφερόταν σαν χαμένος. Κάποια ημέρα κατέβηκε στο Γούμερο και κουβέντιασε με την αδελφή του την Μαριγούλα. Φεύγοντας από το χωριό, αγόρασε καμιά πεντακοσαριά οργιές τριχιά.
Όταν επέστρεψε στο χωριό του, πήγε στους συγγενείς και στον προεστό του χωριού και τους είπε ότι φεύγει για μακριά και δεν θα ξαναγυρίσει ποτέ πίσω. Ο προεστός του χωριού του ζήτησε να μεριμνήσει για το θέμα του μύλου. Του απάντησε ότι δεν τον θέλει πλέον και ας πράξουν καθώς νομίζουν. Ο Ασημάκης τους χαιρέτησε, καβάλησε τ’ άλογό του και έφυγε προς άγνωστη κατεύθυνση. Ο προεστός ειδοποίησε τον αγά στο Λάλα ότι ο Ασημάκης αποχώρησε και πρέπει να διευθετήσει τον μύλο. Έπειτα από λίγες ημέρες έστειλε ο αγάς ένα έμπιστό του, συνοδεία με τέσσερις καβαλαραίους για ασφάλεια. Οι Τούρκοι προχώρησαν στο Κλεινδιά και βρήκαν κάποιον από το Κλεινδιά για να δουλέψει το νερόμυλο. Κάθισαν με τους προεστούς που τους έστρωσαν τραπέζι, φάγανε, ήπιανε και αργά το απόγευμα μισοζαλισμένοι από το κρασί, καβάλησαν τα άλογά τους για να επιστρέψουν πίσω στο Λάλα.
Ο Ασημάκης, κρυμμένος στο Μποτίνι, που γνώριζε τις κινήσεις τους, περίμενε τον εντεταλμένο του αγά με την συνοδεία του να επιστρέψουν από το χωριό. Όταν τους είδε να πλησιάζουν προς το Μποτίνι, έβαλε σε ενέργεια ένα παράτολμο, πρωτοφανές σχέδιο που είχε σκαρφιστεί.
Είχε χαλουπώσει για τα καλά, όταν οι Τούρκοι μπήκαν στο δάσος. Ο Ασημάκης καβάλα στ’ άλογό του βγήκε μπροστά τους και άρχισε να τους βρίζει με ακατονόμαστες λέξεις, πυροβολώντας κατά επάνω τους. Ανυποψίαστοι οι Τούρκοι που είχαν έλθει λίγο πιο πριν στο τσακίρ κέφι, θεώρησαν μεγάλη προσβολή τη συμπεριφορά του άγνωστου καβαλάρη, σπιρούνισαν τα άλογά τους να τον κυνηγήσουν, αγνοώντας τους κίνδυνους που κρύβει το άγνωστο δάσος στο σκοτάδι. Ο Ασημάκης προχωρούσε με αργό ρυθμό, καλπάζοντας μέσα στο πυκνό δάσος. Οι Τούρκοι όσο πήγαιναν πλησίαζαν και τον πυροβολούσαν απανωτά. Όταν ήλθαν σε απόσταση βολής, ο Ασημάκης σπιρούνισε τον καρά του και έτρεχε σκυμμένος επάνω στην σέλλα του, για ν’ αποφύγει τα βόλια των διωκτών του. Κάποια στιγμή γυρίζει πίσω και βλέπει τους Τούρκους σε πολλή κοντινή απόσταση. Σταματάει επί τόπου και τους έκανε άσεμνες κινήσεις. Οι Τούρκοι σπιρούνισαν και με μίσος χτυπάνε με το βούρδουλα τα άλογα για να τον φτάσουν. Καθώς τον πλησίαζαν με μεγάλη ταχύτητα, βρέθηκαν απότομα και οι πέντε στο έδαφος. Ο Ασημάκης δίχως να χάσει χρόνο, πισωγυρίζει το άλογο και με το γιαταγάνι του, καθώς ήσαν και οι πέντε στο έδαφος κτυπημένοι, πριν προλάβουν ακόμη ν’ αντιδράσουν τους κατάσφαξε.
Ο Ασημάκης από την ίδια στιγμή που επέστρεψε στο μύλο και βρήκε τη μάνα του νεκρή και το σπίτι του καμένο, έβαλε στο μυαλό του, ένα πανούργο σχέδιο για να εκδικηθεί και καθημερινά εξασκείτο στην Κάπελη, ώστε να πετύχει να παγιδεύσει τους Τούρκους.
Είχε δέσει μια τριχιά τεντωμένη από δένδρο σε δένδρο στο ύψος ενός καβαλάρη σε αρκετά μεγάλη απόσταση. Ο Ασημάκης που κάλπαζε σκυφτός το σούρουπο, πέρασε κάτω από την τριχιά. Ήθελε να παραπλανήσει τους διώκτες του, ότι θέλει να καλυφτεί από τα βόλια τους και να τους οδηγήσει προς το μέρος που είχε στήσει την παγίδα του. Οι Τούρκοι που τον είχαν από κοντά δεν πρόσεξαν την τριχιά και αλλού βρέθηκαν αυτοί και αλλού τ’ άρματά τους. Η αντίσταση της δεμένης τριχιάς τους έριξε ξαφνικά τραυματισμένους στο έδαφος, ενώ τα άλογα συνέχισαν τον ξέφρενο καλπασμό τους μέσα στο δάσος. Χωρίς κανένα δισταγμό και πριν προλάβουν να συνέλθουν τους κατάσφαξε ο ανδρείος νεαρός Κλεινδιώτης. 3*
Ο Ασημάκης έφερε κοντά του τα άλογα, που ήταν σταματημένα πιο κάτω και έβαλε μαζί με ένα γράμμα, τα κεφάλια των σκοτωμένων Τούρκων στα δισάκια των αλόγων και δίχως να βιάζεται, έδεσε το ένα άλογο πίσω από το άλλο και μέσα στο σκοτάδι τα κατέβασε στον Λαλαίϊκο κάμπο. Μόλις έπιασε την δημοσιά, τα χτύπησε και τα προώθησε προς το Λάλα, ενώ αυτός εξαφανίσθηκε μέσα στο σκοτάδι.
Όταν τα άλογα φθάσανε στο Λάλα, έγινε μεγάλος αναβρασμός και θρήνος. Οι Τούρκοι λυσσάξανε από το κακό τους αφού η πρόκληση γι’ αυτούς ήταν απρόσμενη. Σε σύσκεψη που έγινε την άλλη ημέρα στο σαράγι, επικηρύξανε τον Ασημάκη με ένα μεγάλο ποσόν και αποφάσισαν να μην προβούν σε άλλα αντίποινα. Ο προνοητικός Ασημάκης, με το γράμμα που τους έστειλε, είχε αναλάβει όλη την ευθύνη της δολοφονίας των Τούρκων, ως αντίποινα για τον θάνατο της μητέρας του. Τους διαμήνυσε συνάμα, ότι θα επακολουθήσει και συνέχεια αν πειράξουν τους αθώους κατοίκους των γύρω χωριών.
Ο Ασημάκης είχε μελετήσει με επιμέλεια το σχέδιό του, χωρίς να αφήσει περιθώρια αποτυχίας, ώστε να μην διακινδυνεύσει να τον συλλάβουν και να τον σκοτώσουν.
Μετά από την επιτυχία αυτής της επιχείρησης, ο τόπος δεν τον χωρούσε άλλο. Αν έμενε, σίγουρα μια μέρα θα έπεφτε νεκρός από τα βόλια των Τούρκων ή κάποιων άλλων ημετέρων. Καβάλησε λοιπόν τον καρά του και κίνησε για τον Ωλενό, να βρει τον συγγενή του Γιάννη Γιαννιά που διαφέντευε σ’ ολόκληρο τον Ωλενό.
Την επόμενη ημέρα έφθασε στα λημέρια του Γιαννιά, χωρίς ν’ αναφέρει τίποτα περί του επεισοδίου και με συνοπτικές διαδικασίες, προσκολλήθηκε στον ταϊφά του. Μετά από μια εβδομάδα, και όταν ο Γιαννιάς πληροφορήθηκε το συμβάν του Ασημάκη, τον κάλεσε να του δώσει τις ανάλογες εξηγήσεις για το επεισόδιο που είχε με τους Τουρκαλβανούς του Λάλα. Ο Ασημάκης τού εξιστόρησε όλη την αλήθεια, πως δηλαδή κατάφερε να ρίξει στην παγίδα του τους Λαλαίους. Ο καπετάνιος τον συνεχάρη για την ανδρεία, αλλά και την μετριοφροσύνη του, καθόσον δεν ήθελε δάφνες και γόητρα, αφού δεν ανάφερε τίποτα σε κανένα όταν έφθασε στα λημέρια του.
Ο Γιαννιάς τον έχρισε δεύτερο στη σειρά πρωτοπαλίκαρό του και από εκείνη την ημέρα δεν αποχωρίσθηκαν ως το θάνατο του Ασημάκη. 4*
(- Τις πληροφορίες για την οικογένεια Μπαλάσκα μας τις είχε δώσει ο +Μανώλης Χαριλ. Μπαλάσκας, κάτοικος Αμαλιάδας, με καταγωγή από το Κλεινδιά Ωλένης, το Καλοκαίρι του 1984. (Ηλίας Τουτούνης).
- Επίσης πληροφορίες για το επεισόδιο, είχε αναφέρει και ο +Διονύσιος Δημητρόπουλος, 85 ετών, κάτοικος Αμαλιάδας, με καταγωγή από Καράτουλα Ωλένης, το Καλοκαίρι του 1993).
1* Ζήσιμος ή Ζήσης. Βάπτιζαν τα παιδιά τους με αυτό το όνομα, όταν τους είχαν πεθάνει τα προηγούμενα παιδιά τους. Με αυτό τ’ όνμα θεωρούσαν ότι θα ζήσει το επόμενο παιδί τους, για αυτό τον λόγο το ονόμαζαν Ζήσιμο.
2* Το χάραγμα θέλει τέχνη. «Ο καλός ο μυλωνάς στο χάραγμα φαίνεται». Χωρίς το χαράκωμα ή χάραγμα του μύλου, ο μύλος δεν τραβάει, ούτε καλό αλεύρι βγάζει, γιατί «ο αχάραγος μύλος ανάβει» και η υψηλή θερμοκρασία χωνεύει τον καρπό. Το βάθος των αυλακώσεων και η φορά τους, σχετίζονται με το είδος και τη θέση της πέτρας σε κάθε μυλόπετρα. Γι’ αυτό ποτέ ο μυλωνάς δεν χάραζε όλες τις πέτρες με το ίδιο μυλοκόπι. Βαθουλές γίνονται οι αυλακώσεις στο κέντρο, αβαθείς στην περιφέρεια. Για να χαρακωθούν οι μυλόπετρες, θα σηκωθεί το πανάρι και θα στηθεί κάθετα, λίγο γυρτά προς τα έξω. Δουλειά βαριά και επικίνδυνη διότι απαιτεί γεροδεμένο άνδρα. Διαφορετικά υπάρχει ο φόβος, να τον πλακώσει, όπως λέμε μια παροιμιώδη φράση: «Να πάει σαν τον κοκκινολαίμη στην πλακοπαγίδα». Για το λόγο τούτο σπάνια δούλεψαν γυναίκες σε νερόμυλους. Εξαιρεταία η κ. Τασία Σίνου, τελευταία μυλωνού του Αντρωνίου, που ανάθρεψε εννέα παιδιά, στου Κάνταλου και του Ρετσινά το μύλο, στο παλιοπόταμο περιοχή Αντρωνίου του δήμου Λασιώνος.
3* Τον μύλο δεν τον πείραξαν, διότι δεν ανήκε στην οικογένεια Μπαλάσκα. Ήταν ιδιοκτησία κάποιου Λαλαίου αγά, που διαφέντευε την συγκεκριμμένη περιοχή. Ο εκάστοτε μυλωνάς δούλευε τον μύλο, όπου έπαιρνε κανονικά το αξάι του. Είχαν συμφωνήσει ώστε ο αγάς να συντηρεί το μύλο και ο μυλωνάς να πληρώνει ενοίκιο. Ο αγάς είχε προσλάβει τους Σιναίους να επιδιορθώνουν όλους τους μύλους που είχε στην περιφέρειά του.
4*ΠΟΥΛΑΚΙ Μ’ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟ
Πουλάκι μ’ αλεξανδρινό πολύ κυνηγημένο,
αυτού που βούλεσαι να πας να ξεκαλοκαιριάσεις,
αυτού κλαρί, μωρέ Γιαννιά, μωρέ Γιαννιά,
μωρ’ Ασημάκ’ απ’ του Κλειντιά,
αυτού κλαρί δεν βρίσκεται, λιθάρι να πατήσεις.
Ο Ασημάκης Μπαλάσκας, που αναφέρεται στο παραπάνω τραγούδι, ήταν εξάδελφος της Γιαννούλας και ο Γιαννιάς τον είχε κοντά ως πρωτοπαλίκαρο του. Καταγόταν από το χωριό Κλεινδιά, που βρίσκεται μεταξύ των χωριών Γιάρμενα Γούμερο, Αγιανάνα και Αντρώνι της Ηλείας. Ήταν γοργοπόδαρος σαν ελάφι και πηδούσε από κλαρί σε κλαρί σαν αίλουρος.
 
 
 
Τετάρτη, 30 Αυγούστου 2023 18:35

Το καφενεδάκι των Αναμνήσεων

Το καφενεδάκι των Αναμνήσεων- Memories Cafe
Νά ΜΗΝ υπάρξει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ Έλλην που να μήν ΔΙΑΒΑΣΕΙ αυτό τό κείμενο!
Χριστούγεννα 1942: Η πισώπλατη μαχαιριά της Τουρκίας, κατά των Ελλήνων! Η Ελλάδα γονατισμένη κάτω από την ναζιστική Κατοχή βιώνει τον χειρότερο λιμό από την εποχή της Αρχαιότητας, με χιλιάδες νεκρούς από πείνα στα περισσότερα μεγάλα αστικά κέντρα. Η Τουρκία από τον Ιούνιο του 1941 είχε υπογράψει «σύμφωνο φιλίας» με τη ναζιστική Γερμανία, και ένα χρόνο αργότερα (Ιούνιος 1942) εμπορική συμφωνία για την τροφοδοσία των ναζιστικών δυνάμεων με τα απαραίτητα για την κατασκευή όπλων μέταλλα (ιδίως χρώμιο).*
OI ΔΥΟ Α Ι Μ Ο Σ Τ Α Γ Ε Ι Σ ΤΟΥΡΚΟΙ ΠΟΥ ΜΙΣΟΥΣΑΝ ΑΠΕΡΑΝΤΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΚΑΝΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΕΚΜΗΔΕΝΙΣΟΥΝ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ! ΑΡΙΣΤΕΡΑ Ο ΙΣΜΕΤ ΙΝΟΝΟΥ, "ΑΙΩΝΙΟΣ ΥΠΗΡΕΤΗΣ"ΚΑΙ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΤΗΣ ΚΑΘΕ ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΚΕΜΑΛ...
Όσοι παρακολουθούν διαχρονικά την πορεία της Τουρκίας από το κίνημα των Νεότουρκων (1908) μέχρι σήμερα, θεωρούν πως όλες ανεξαιρέτως οι διαχρονικές, αποφασιστικές ενέργειες της Τουρκίας διαθέτουν κάποια ιδιαίτερα κοινά χαρακτηριστικά: Είναι ύ π ο υ λ ε ς (π ι σ ώ π λ α τ ε ς), μ ε θ ο δ ε υ μ έ ν ε ς, θ ρ α σ ύ τ α τ ε ς και γίνονται συνήθως εκ του ασφαλούς μέσα σε ένα ήδη διαμορφωμένο πλαίσιο το οποίο θεωρούν ότι παρέχει την «κατάλληλη ευκαιρία». Αν αποτύχουν, δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα να κάνουν «στροφή 180 μοιρών».
Ο Ισμέτ Ινονού είχε ήδη μυριστεί την «κατάλληλη ευκαιρία» προκειμένου να εξοντώσει όσους Έλληνες, Αρμένιους και Εβραίους είχαν καταφέρει να επιβιώσουν στην Κωνσταντινούπολη και ζούσαν ακόμα στην Τουρκία, όπως ακριβώς ένας καρχαρίας μυρίζεται το ανθρώπινο αίμα από κάποιο ναυάγιο... Ολόκληρος ο πλανήτης ήταν απασχολημένος με τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Ελλάδα βρισκόταν σε πόλεμο, και η Τουρκία, κρυμμένη πίσω από την επιτήδεια ουδετερότητα και το «σύμφωνο φιλίας» με την ναζιστική Γερμανία που ήταν ήδη έτοιμο από τις αρχές του 1941, είχε λυμένα τα χέρια της. Άρα, υπήρχε η «κατάλληλη ευκαιρία».
Έτσι τον Μάϊο του 1941, λίγες μόλις βδομάδες μετά την γερμανική εισβολή στην Ελλάδα, η οποία είχε ξεκινήσει από τις 6 Απριλίου 1941, η Τουρκία κήρυξε γενική επιστράτευση των μη μουσουλμάνων νέων ηλικίας από 20 έως 45 ετών. Όλος ο ανθός, η αφρόκρεμα της μη μουσουλμανικής νεολαίας της Κωνσταντινούπολης οδηγήθηκε στα βάθη της Ανατολής με στόχο τη φυσική της εξόντωση. Η οξύτατη διαφωνία του δίδυμου I.Ινονού-Σ.Σαράτσογλου (πρωθυπουργός) με τον στρατάρχη Φεβζί Τσακμάκ, ο οποίος φοβόταν τις πιθανές συνέπειες μιας νέας γενοκτονίας, δεν επέτρεψε την εν ψυχρώ εκτέλεση των επιστρατευμένων, έτσι η επιστράτευση περιορίστηκε στην εκτέλεση καταναγκαστικών έργων.
Ο πρόεδρος Ισμέτ Ινονού όμως δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος. Κάλεσε τον πρωθυπουργό Σουκρού Σαράτσογλου και του ανέθεσε το έργο της οικονομικής ή φυσικής εξόντωσης των μη μουσουλμανικών πληθυσμών με «όπλο» έναν έκτακτο φόρο περιουσίας, που θα ήταν τόσο εξωφρενικός ώστε πρώτα οι «υπόχρεοι» θα αδυνατούσαν να πληρώσουν και στην συνέχεια θα τους δινόταν η μεγαλόψυχη «ευκαιρία» να τον εξοφλήσουν με καταναγκαστική εργασία.
Υπολογίζεται ότι για την εξόφληση του φόρου που επιβλήθηκε σε κάθε Έλληνα, Αρμένη ή εβραίο αλλά δεν κατέστη δυνατό να πληρωθεί, απαιτείτο καταναγκαστική εργασία διακοσίων έως τριακοσίων ετών προκειμένου να εξοφληθεί! Ο Τούρκος πρωθυπουργός δεν έχασε χρόνο. Σχεδίασε προσεκτικά τα βήματα που έπρεπε να γίνουν ένα προς ένα: Πρώτα έπρεπε να προετοιμαστεί το κατάλληλο κλίμα στο εσωτερικό της Τουρκίας.
Ο τουρκικός Τύπος άρχισε σταδιακά να εξαπολύει μια εκστρατεία μίσους και φανατισμού εναντίον των μη μουσουλμάνων – Ελλήνων, Αρμενίων, Εβραίων. Όλα τα δεινά της Τουρκίας φορτώνονταν στις πλάτες των μειονοτήτων, και βέβαια στην οικονομική ευημερία που απολάμβαναν. Δεύτερον, ανασύρθηκε ένας νόμος που είχαν ετοιμάσει το 1914 οι Νεότουρκοι για την «ανάπτυξη της τουρκικής οικονομίας» με πλιάτσικο των χριστιανικών περιουσιών της Τουρκίας. Ξεσκονίστηκε, καθαρογράφτηκε, συμπληρώθηκε και παρουσιάστηκε από τον υφυπουργό οικονομικών Εσαάτ Τεκελί στον πρωθυπουργό Σαράτσογλου. Ο τελευταίος ζήτησε από τον σεσημασμένο για σφαγές άμαχων Ελλήνων Fuat Agrali, την δημιουργία ενός μικρού διευθυντηρίου που θα εφάρμοζε το νόμο.
Μέλη του ορίστηκαν οι Faik Ökte, (έφορος Κωνσταντινούπολης) και Mumtaz Tarham τους οποίους ο Fuat Agrali παρουσίασε στον Τούρκο πρωθυπουργό με τα εξής λόγια: «Αυτά τα δύο παλληκάρια (!...) θα εφαρμόσουν το νόμο μας στην Κωνσταντινούπολη και στην Σμύρνη». Το επόμενο βήμα ήταν η μυστική συνεδρίαση του κυβερνώντος Λαϊκού Κόμματος, κατά τη διάρκεια της οποίας ο Τούρκος πρωθυπουργός έδωσε εγγυήσεις πως ο νέος νόμος για τον έκτακτο φόρο περιουσίας, το 'βαρλίκι', στην πράξη θα εφαρμοστεί μόνο στις μειονότητες. Εξήγησε ότι έπρεπε, για τα μάτια, να υπάρχει και ένας φόρος για Τούρκους, αλλά θα ήταν μικρός και συμβολικός, έτσι για να τηρηθούν στοιχειωδώς τα προσχήματα.
Αμέσως μετά, η τουρκική Βουλή ψήφισε σε μια συνεδρίαση το νόμο 4305 με 17 άρθρα, στις 12 Νοεμβρίου 1942. Ο νόμος 4305 διαχώρισε με επίσημο, ρατσιστικό τρόπο τους φορολογούμενους σε τέσσερις κατηγορίες: Μουσουλμάνους, Γκιαούρηδες (Έλληνες, Αρμένιους, Εβραίους), όσους άλλαξαν την πίστη τους και έγιναν μουσουλμάνοι (Donme), και τέλος όλους τους ξένους υπηκόους. Καθορίστηκαν επιτροπές με έξι μέλη που όριζαν το ποσό του φόρου για κάθε φορολογούμενο ξεχωριστά (δύο εφοριακοί, δύο μέλη Τοπικής Αυτοδιοίκησης που ήταν φανατισμένα μέλη του Λαϊκού Κόμματος, και δύο μουσουλμάνοι – μέλη του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Κωνσταντινούπολης).
Στο βιβλίο Η συμφορά του φόρου Βαρλίκι (Varlık Vergisi Faciası) ο έφορος Κωνσταντινούπολης Faik Ökte μας περιγράφει με ποιον τρόπο οριζόταν το ποσό του φόρου, αφού πρώτα εξεταζόταν ο φάκελος του θύματος και βεβαιώνονταν το θρήσκευμα και η εθνικότητα του: Πόσο θα πληρώσει αυτός; 500.000 λίρες πρότεινε ένα μέλος της επιτροπής. Όχι, όχι. 1.000.000 λίρες, αντιπρότεινε ένα άλλο. Πείτε ένα ενδιάμεσο ποσό να τελειώνουμε, επενέβαινε ένας τρίτος. Αν σε έναν χριστιανό φορολογούμενο επιβαλλόταν 5.000 λίρες φόρος για ένα μικρό κατάστημα, στον μουσουλμάνο του διπλανού ακριβώς καταστήματος επιβαλλόταν φόρος μόνο 5 λιρών....
Το ποσό του φόρου που επιβαλλόταν δεν επιδέχονταν καμμία έφεση. H προθεσμία πληρωμής ορίστηκε σε 15 ημέρες. Τυχόν καθυστέρηση πληρωμής για τη μεν πρώτη εβδομάδα σήμαινε πρόστιμο 1%, για τη δεύτερη 2% κ.ο.κ. Μετά την παρέλευση ενός μηνός ακολουθούσε κατάσχεση της ακίνητης περιουσίας, σύλληψη και εκτόπιση σε στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας με ημερήσια «αμοιβή» 2 λιρών η οποία «συμψηφιζόταν» με την οφειλή του εκτοπισθέντος. Οι φορολογικοί κατάλογοι δημοσιεύτηκαν από τις τουρκικές Αρχές τις παραμονές των Χριστουγέννων του 1942. Ο πανικός απλώθηκε στην έντρομη μειονότητα που γέμισε όλες τις εφημερίδες με αγγελίες πώλησης ακινήτων Ελλήνων, Αρμενίων και εβραίων.
Σύμφωνα με όσα καταγράφει στο βιβλίο του ο έφορος της Κωνσταντινούπολης Faik Ökte, στο τέλος του 1942 αγοραστή έψαχναν απεγνωσμένα μέσα από εφημερίδες 8 εργοστάσια, 7 στοές σε κεντρικά σημεία, 80 πολυκατοικίες, 230 σπίτια, 97 μαγαζιά και 190 οικόπεδα! Όπως ήταν φυσικό, οι τιμές κατρακύλησαν αμέσως με αποτέλεσμα να ξεπουλιούνται ολόκληρες περιουσίες για ένα κομμάτι ψωμί. Όσοι δεν κατάφεραν να εξοφλήσουν τον φόρο που τους επέβαλαν οι τουρκικές Αρχές άρχισαν, να βλέπουν, μετά την 7η Ιανουαρίου 1943, τα ονόματα τους στις εφημερίδες.
Η περιουσία τους κατάσχονταν και οι «υπόχρεοι» οδηγούνταν σε καταναγκαστικά έργα στο Άσκαλε, που θεωρείται η Σιβηρία της Ανατολής, ώστε να επισπευστεί η φυσική τους εξόντωση από τις καιρικές συνθήκες και την καταναγκαστική εργασία που ξεκινούσε από τις 5 το πρωί και τέλειωνε στις 7 το απόγευμα. Τον Σεπτέμβριο του 1943 η γνωστή αμερικανική εφημερίδα 'New York Times' δημοσίευσε ένα άρθρο για την πισώπλατη μαχαιριά της Τουρκίας, και η Τουρκική Εθνοσυνέλευση, χωρίς καθυστέρηση, αποφάσισε την άμεση διαγραφή των φόρων που δεν είχαν εισπραχθεί ακόμα. Τρεις μήνες αργότερα (Δεκέμβριος 1943) αποφασίστηκε η διάλυση των ταγμάτων εργασίας και η επιστροφή των «οφειλετών» στα σπίτια τους.
Όσοι άντεξαν τις κακουχίες και κατάφεραν να επιστρέψουν, ήσαν κυριολεκτικά αγνώριστοι. Από τους 1.229 πλούσιους μειονοτικούς που δεν μπόρεσαν να πληρώσουν τον υπερβολικό φόρο και βρέθηκαν στα τάγματα εργασίας, ένας στους τρεις δεν κατάφερε να γυρίσει πίσω.
Πλήθος μαρτυρίες καταγράφουν συγκλονιστικές λεπτομέρειες μιας ακόμα μαύρης σελίδας στην ιστορία της σύγχρονης Τουρκίας. Ο νόμος 4305 καταργήθηκε οριστικά στις 15 Μαρτίου 1944, όταν ο Ρωσικός στρατός έφθασε νικητής στα σύνορα της Ρουμανίας και η Τουρκία προσπάθησε να εξαφανίσει τα ίχνη του αποτρόπαιου εγκλήματος που διέπραξε. Συμπέρασμα Η μελέτη και η πλήρης γνώση των ιστορικών γεγονότων που σημάδεψαν και σημαδεύουν την σύγχρονη πορεία Ελλάδας και Τουρκίας, σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί κήρυγμα μίσους προς την απέναντι όχθη του Αιγαίου.
Αντίθετα, ένα χέρι φιλίας μόνιμα απλωμένο, με ειλικρίνεια και αμοιβαίο σεβασμό, δίνει ελπίδα στις επόμενες γενιές να πετύχουν κάποτε αυτό που οι παλαιότερες δεν κατάφεραν. Η μελέτη όμως και η πλήρης ιστορική γνώση αποτελεί εθνική υποχρέωση γιατί η λήθη του κακού είναι η άδεια για την επανάληψή του. Και η Τουρκία στις ημέρες μας, με εξωπραγματικές νεοοθωμανικές φαντασιώσεις, αποτελεί έναν μεγάλο κίνδυνο για την σταθερότητα, την ασφάλεια και την ειρήνη σε ολόκληρη την Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια.
Σε ό,τι πάντως μας αφορά, δεν υπάρχει πιο καταλυτικό, πιο ισχυρό όπλο των Ελλήνων εναντίον των προβληματικών μας γειτόνων, από την πλήρη γνώση της ιστορίας μας! *Μόλις η ήττα των Γερμανών κατέστη βέβαιη, η Τουρκία έσπευσε «να κηρύξει τον πόλεμο στην Γερμανία» (23 Φεβρουαρίου 1945).
Λεωνίδας Κουμάκης
Κυριακή, 11 Ιουνίου 2023 17:58

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗΣ 6 ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ

Η Αποτοξίνωση αποτελεί το πιο βασικό στοιχείο , σε οποιαδήποτε μορφή Ίασης.
Το πρόγραμμα λαμβάνει υπόψιν του τις ιδιαίτερες προσωπικές παράμετρους του κάθε ατόμου ξεχωριστά.
- 1 Εβδομάδα: Αποτοξίνωση Εντέρου.
Μην περιμένεις να φύγει η κόπωση και η έλλειψη ενέργειας προτού ενεργοποιήσεις και αποτοξινώσεις το έντερό σου.
Μην περιμένεις να χάσεις βάρος αν δεν αποτοξινώσεις το έντερό σου. Σχεδόν το 95% όλων των ασθενειών προέρχονται απο το έντερο.
Τροφές που επι χρόνια σαπίζουν, δημιουργώντας τοξαιμία, αλλά και τρομακτική επιβάρυνση στο Ηπαρ - Νεφρούς.
- 2η Εβδομάδα: Αποτοξίνωση Νεφρών
Είναι ο 2ος βασικότερος δρόμος αποτοξίνωσης μετά το έντερο. Αν δεν δουλεύουν καλά οι Νεφροί, πολλά όργανα υποφέρουν
- 3η Εβδομάδα: Aποτοξίνωση Ήπατος (Συκώτι)
Το Ήπαρ είναι το κορυφαίο όργανο αποτοξίνωσης , αλλά και το μοναδικό όργανο που καίει λίπος!
Άν θες να χάσεις βάρος, είναι αναγκαίο να έχεις ένα εξαιρετικά καθαρό Συκώτι. Όμως το λίπος είναι και καθαρή ενέργεια! Αρα αν το Ήπαρ λειτουργεί καλά, έχεις αστείρευτη ενέργεια!
- 4η Εβδομάδα: Αποτοξίνωση Παρασίτων
Ο Μέσος άνθρος "κουβαλάει μέσα του περίπου 1 κιλό παράσιτα!
Το 1/3 απο τα κόπρανα μας, ανήκουν σε τοξικές παρασιτικές ουσίες!
Τώρα που τα Όργανά σου λειτουργούν σε πολύ υψηλό βαθμό, μπορείς να σκοτώσεις παράσιτα που λυμαίνονται το σώμα σου,
και κλέβουν τα πολύτιμα θρεπτικά στοιχεία αφήνοντας τα δικά σου κύτταρα πεινασμένα και αδύναμα.
- 5-6 Εβδομάδα: Ενεργοποίηση Κυτταρικού κύκλου
Αφού καθαρίσουμε την Εξωκυττάρια και Ενδοκυττάρια περιοχή,
μπαίνουμε στην ενεργοποίηση, φτάνοντας στον πυρήνα των κυττάρων: Τα Μιτοχόνδρια.
Εκεί που παράγεται το 95% της ανθρώπινης ενέργειας!
Σε αυτή τη φάση περνάμε στην απόλυτη ενεργοποίηση των κυττάρων μας, παράγοντας μέγιστη ενέργεια αλλά και πολύ καλύτερη διάθεση.
Σελίδα 1 από 192

Χορηγοί

Παναγιωτόπουλοι
Αγγελόπουλος Παναγιώτης
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…