Σύλλογος Κλινδαίων Νομού Ηλείας

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ"

Κατηγοριες

Όσοι πίνουν πάνω από τρία φλιτζάνια καφέ την ημέρα, εκτός από το ότι δεν νυστάζουν, μειώνουν και τον κίνδυνο αθηροσκλήρωσης, υποστηρίζουν Βραζιλιάνοι επιστήμονες σε άρθρο που δημοσιεύουν το επιστημονικό έντυπο Journal of the American Heart Association.

Επιστημονική ομάδα της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Σάο Πάολο μελέτησε πάνω από 4.400 κατοίκους του Σάο Πάολο και εστίασε στην κατανάλωση καφέ συσχετίζοντας την με τη συχνότητα εναποθέσεων ασβεστίου στις στεφανιαίες αρτηρίες.

Η καρδιακή νόσος είναι η κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως καθώς μόνο το 2015 στοίχισε τη ζωή σε 18 εκατομμύρια άτομα. Οι θάνατοι αναμένεται να φτάσουν τα 24 εκατομμύρια μέχρι το 2030.

Εν τω μεταξύ ο καφές είναι το πλεον δημοφιλές μη αλκοολούχο ρόφημα.

Οι Βραζιλιάνοι ερευνητές επικεντρώθηκαν στους 4.400 κατοίκους του Σάο Πάολο που είχαν λάβει μέρος σε κρατική μελέτη τη περίοδο 2008-2010.

Οι συμμετέχοντες ήταν 35-74 ετών, και σχεδόν έξι στους δέκα ήταν καυκάσιας καταγωγής. Σχεδόν οκτώ στους δέκα έκαναν χαμηλής έντασης σωματική δραστηριότητα και τα δύο τρίτα ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Σχεδόν τρεις στους δέκα εθελοντές ήταν πρώην καπνιστές και το 16% ενεργοί καπνιστές.

Οι επιστήμονες αξιολόγησαν συνδυαστικά την ημερήσια, εβδομαδιαία και μηνιαία κατανάλωση καφέ καθώς και τις εναποθέσεις ασβεστίου στις στεφανιαίες αρτηρίες.

 

Περίπου το 56% έπιναν καφέ δύο φορές την ημέρα, ενώ σχεδόν το 12% δήλωσαν ότι έπιναν πάνω από τρεις καφέδες την ημέρα. Σχεδόν όλοι έπιναν καφέ με καφεΐνη.

Το 10% του δείγματος είχε σοβαρές εναποθέσεις ασβεστίου στις στεφανιαίες αρτηρίες.

Αλλά ο κίνδυνος αθηροσκλήρωσης μειωνόταν καθώς αυξανόταν η κατανάλωση καφέ. Πάνω από τρία φλιτζάνια καφέ την ημερά σχετίζονταν με καλύτερες τιμές εναπόθεσεις ασβεστίου στις αρτηρίες.

Αν και η μελέτη δεν αποδεικνύει σχέση αιτίου-αποτελέσματος οι ερευνητές σημειώνουν ότι ο καφές είναι ένα περίπλοκο μίγμα συστατικών και ενδεχομένως το αντιοξειδωτικό μέρος του και όχι η καφεΐνη να αποδίδει οφέλη υγεία.

Σε κάθε περίπτωση η έρευνα θα πρέπει να συνεχιστεί πριν εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα.

health.in.gr

Όταν ξαπλώνουμε το βράδυ κουρασμένοι και νυσταγμένοι στο κρεβάτι μας, το τελευταίο πράγμα που σκεφτόμαστε είναι αν κοιμόμαστε μόνοι ή με «συντροφιά». Ωστόσο, έχει τεκμηριωθεί ότι ανάμεσα στα σκεπάσματα φωλιάζει ένας μικρόκοσμος από μύκητες, βακτήρια, τρίχες ζώων, υποπροϊόντα των υλικών από τα οποία είναι φτιαγμένα τα κλινοσκεπάσματα και φυσικά ιδρώτας, κάθε είδους σωματικά υγρά και υπολείμματα καλλυντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής. Για να μην αναφέρουμε και τα ψίχουλα λόγω της συνήθειας πολλών εξ ημών να τρώμε στο κρεβάτι.

Διάφορες επιστημονικές ομάδες ανά τον κόσμο προσπαθούν να αναγνωρίσουν και να ποσοτικοποιήσουν το ετερογενές αυτό μείγμα αλλεργιογόνων και ρυπογόνων παραγόντων που αποικίζουν το κρεβάτι, αλλά και συνολικά το σπίτι. Εξάλλου, μελέτες έχουν δείξει ότι τα οικιακά μικρόβια μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία.

Το 2015 μια μελέτη είχε καταγράψει τα επίπεδα των μυκήτων στα σεντόνια των κρεβατιών και οι ερευνητές είχαν βρει ότι τα συνθετικά και πουπουλένια μαξιλάρια περιέχουν από τέσσερα έως 17 διαφορετικά είδη μυκήτων. Και φυσικά με την πάροδο του χρόνου, η ποσότητα των μυκήτων, των βακτηρίων και άλλων υποπροϊόντων αυξάνει δραματικά.

Δεδομένου ότι ένα στα έξι άτομα υποφέρει από κάποια αλλεργία και ο μέσος άνθρωπος περνάει περίπου το ένα τρίτο της ζωής του στο κρεβάτι, οι επιστήμονες εικάζουν ότι τα κρεβάτια και τα κλινοσκεπάσματα μπορεί να είναι η πηγή πολλών δεινών για την υγεία μας.

Συνεπώς, είναι καθοριστικής σημασίας η καθαριότητα των κλινοσκεπασμάτων, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε όλους τους προαναφερόμενους ρυπογόνους και αλλεργιογόνους παράγοντες.

 

Πόσο λοιπόν συχνά πρέπει να πλένουμε τα σεντόνια μας;

Δεδομένου ότι αρκούν μόλις μια με δυο εβδομάδες για να συσσωρευθούν όλοι αυτοί οι παθογόνοι μικροοργανισμοί στο κρεβάτι μας, οι ειδικοί συμβουλεύουν να πλένουμε τα σεντόνια κατά μέσο όρο μια φορά την εβδομάδα.

Κι ενώ δεν υπάρχουν επίσημες μελέτες που να αποφαίνονται πόσο συχνά πρέπει να πλένουμε τα κλινοσκεπάσματα, η εβδομαδιαία αλλαγή τους είναι μια καλή πρακτική. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μια μέρα πάνω, μια μέρα κάτω κάνει σημαντική διαφορά.

Όλοι έχουμε ακούσει πόσο καλό μας κάνει το ρόδι, ένα φρούτο που από την αρχαιότητα έχει συνδεθεί με τη γονιμότητα και την αιωνιότητα. Σύμβολο της ζωής και της καλοτυχίας, αυτό το χειμωνιάτικο φρούτο έχει πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό.

8

  1. Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη

Τα αντιοξειδωτικά συμβάλλουν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών που είναι βλαβερές για τον οργανισμό ενώ οι περιεχόμενες ανθοκυανίνες προσδίδουν στο ρόδι αντιφλεγμονώδη δράση.

  1. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Το ρόδι και ο χυμός του είναι γεμάτα βιταμίνη C, απαραίτητο συστατικό για την άμυνα του οργανισμού μικρών και μεγάλων, ειδικά σε περιόδους έξαρσης των ιώσεων.

  1. Βοηθά στην κυκλοφορία του αίματος

Έρευνες έχουν δείξει πως το ρόδι μειώνει την επίδραση του στρες στα αιμοφόρα αγγεία, διεγείροντας την παραγωγή νιτρικού οξειδίου, μια ουσία που προκαλεί αγγειοδιαστολή. Με τον τρόπο αυτό το ρόδι βοηθάει στην καλύτερη ροή του αίματος στα αγγεία.

  1. Προστατεύει το DNA

Τα φυτικά και τα αντιοξειδωτικά συστατικά των ροδιών εμφανίζονται να αλληλεπιδρούν με το γενετικό υλικό και να το προστατεύουν.

  1. Είναι αντιαλλεργικό

Τα ρόδια περιέχουν πολυφαινόλες, ουσίες που έχει αποδειχθεί ότι ελαττώνουν τις βιοχημικές διαδικασίες που ενεργοποιούνται με τις αλλεργίες.

  1. Εμποδίζει την γήρανση

Τα ρόδια περιέχουν αντιοξειδωτικά συστατικά και ο χυμός τους είναι από αυτούς που απορροφάται καλύτερα από τον οργανισμό.

  1. Προστατεύει από την οστεοαρθρίτιδα

Το ρόδι περιέχει ελλαγικό οξύ και πολυφαινόλες, που έχει αποδειχθεί ότι είναι ευεργετικά για τους ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα.

  1. Προστατεύει από μολύνσεις

Ένα από τα εκχυλίσματα του ροδιού έχει παρατηρηθεί ότι συμβάλει στην καταπολέμηση των αρνητικών βακτηρίων που είναι υπεύθυνα για την αντίσταση των ιών και των μικροβίων στα φάρμακα.

5

Το νερό είναι ένα από τα πιο απαραίτητα στοιχεία για την υγεία του ανθρώπινου οργανισμού καθώς το ανθρώπινο σώμα μπορεί να λειτουργήσει εβδομάδες χωρίς τροφή, αλλά μόνο λίγες ημέρες χωρίς νερό.

Μπορεί ακόμη και να μην διψάτε αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο οργανισμός σας δεν έχει ανάγκη από ενυδάτωση. Τα οφέλη του νερού στον οργανισμό είναι πολλαπλά ενώ υπάρχουν κάποια σημάδια που αποκαλύπτουν ότι δεν πίνετε όσο νερό πρέπει. Δείτε τρία από αυτά...

1. Αισθάνεστε τα μάτια σας στεγνά

Η έλλειψη νερού έχει επίδραση και στα μάτια που γίνονται στεγνά και κόκκινα. Η κατανάλωση νερού σε καθημερινή βάση θα βελτιώσει την κατάσταση.

2. Αισθάνεστε υπνηλία και κούραση

Η έλλειψη κατάλληλα ενυδατωμένου αίματος οδηγεί σε έλλειψη οξυγόνου που προκαλεί υπνηλία και κούραση.

3. Έχετε πόνους στις αρθρώσεις

Οι χόνδροι και οι σπονδυλικοί δίσκοι αποτελούνται από 80% νερό. Κρατώντας το σώμα ενυδατωμένο εξασφαλίζετε ότι οι αρθρώσεις μπορούν να απορροφήσουν το σοκ από ξαφνικές κινήσεις όπως το τρέξιμο ή το αδέξιο πέσιμο.

Οι πετσέτες του μπάνιου είναι ένα από αντικείμενα που αρκετοί άνθρωποι δεν πλένουν όσο συχνά θα έπρεπε.

Νομίζοντας ότι είναι καθαρές αφού τις χρησιμοποιούμε αφού έχουμε πλυθεί, τις αφήνουν για αρκετές μέρες χωρίς να τις βάλουν στο πλυντήριο. 

Το ερώτημα είναι πόσες φορές μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ίδια πετσέτα πριν την βάλουμε για πλύσιμο;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το ιδανικό είναι μετά την τρίτη φορά χρήσης να πλένονται. Αν τις αφήσετε για περισσότερο καιρό, οι πετσέτες γεμίζουν με βακτήρια και μούχλα.

Απλώστε τις καλά στην απλώστρα, ώστε να στεγνώσουν καλά. Επιπλέον πριν κάνετε μπάνιο, ανοίξτε την πόρτα του μπάνιου και ένα έχετε ανεμιστήρα μπάνιου, ενεργοποιήστε τον ώστε ο αέρας μέσα να είναι λιγότερο υγρός.

 

Χορηγοί

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…