Σύλλογος Κλινδαίων Νομού Ηλείας

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ"

Κατηγοριες

Όταν ξαπλώνουμε το βράδυ κουρασμένοι και νυσταγμένοι στο κρεβάτι μας, το τελευταίο πράγμα που σκεφτόμαστε είναι αν κοιμόμαστε μόνοι ή με «συντροφιά». Ωστόσο, έχει τεκμηριωθεί ότι ανάμεσα στα σκεπάσματα φωλιάζει ένας μικρόκοσμος από μύκητες, βακτήρια, τρίχες ζώων, υποπροϊόντα των υλικών από τα οποία είναι φτιαγμένα τα κλινοσκεπάσματα και φυσικά ιδρώτας, κάθε είδους σωματικά υγρά και υπολείμματα καλλυντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής. Για να μην αναφέρουμε και τα ψίχουλα λόγω της συνήθειας πολλών εξ ημών να τρώμε στο κρεβάτι.

Διάφορες επιστημονικές ομάδες ανά τον κόσμο προσπαθούν να αναγνωρίσουν και να ποσοτικοποιήσουν το ετερογενές αυτό μείγμα αλλεργιογόνων και ρυπογόνων παραγόντων που αποικίζουν το κρεβάτι, αλλά και συνολικά το σπίτι. Εξάλλου, μελέτες έχουν δείξει ότι τα οικιακά μικρόβια μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία.

Το 2015 μια μελέτη είχε καταγράψει τα επίπεδα των μυκήτων στα σεντόνια των κρεβατιών και οι ερευνητές είχαν βρει ότι τα συνθετικά και πουπουλένια μαξιλάρια περιέχουν από τέσσερα έως 17 διαφορετικά είδη μυκήτων. Και φυσικά με την πάροδο του χρόνου, η ποσότητα των μυκήτων, των βακτηρίων και άλλων υποπροϊόντων αυξάνει δραματικά.

Δεδομένου ότι ένα στα έξι άτομα υποφέρει από κάποια αλλεργία και ο μέσος άνθρωπος περνάει περίπου το ένα τρίτο της ζωής του στο κρεβάτι, οι επιστήμονες εικάζουν ότι τα κρεβάτια και τα κλινοσκεπάσματα μπορεί να είναι η πηγή πολλών δεινών για την υγεία μας.

Συνεπώς, είναι καθοριστικής σημασίας η καθαριότητα των κλινοσκεπασμάτων, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε όλους τους προαναφερόμενους ρυπογόνους και αλλεργιογόνους παράγοντες.

 

Πόσο λοιπόν συχνά πρέπει να πλένουμε τα σεντόνια μας;

Δεδομένου ότι αρκούν μόλις μια με δυο εβδομάδες για να συσσωρευθούν όλοι αυτοί οι παθογόνοι μικροοργανισμοί στο κρεβάτι μας, οι ειδικοί συμβουλεύουν να πλένουμε τα σεντόνια κατά μέσο όρο μια φορά την εβδομάδα.

Κι ενώ δεν υπάρχουν επίσημες μελέτες που να αποφαίνονται πόσο συχνά πρέπει να πλένουμε τα κλινοσκεπάσματα, η εβδομαδιαία αλλαγή τους είναι μια καλή πρακτική. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μια μέρα πάνω, μια μέρα κάτω κάνει σημαντική διαφορά.

Όλοι έχουμε ακούσει πόσο καλό μας κάνει το ρόδι, ένα φρούτο που από την αρχαιότητα έχει συνδεθεί με τη γονιμότητα και την αιωνιότητα. Σύμβολο της ζωής και της καλοτυχίας, αυτό το χειμωνιάτικο φρούτο έχει πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό.

8

  1. Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη

Τα αντιοξειδωτικά συμβάλλουν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών που είναι βλαβερές για τον οργανισμό ενώ οι περιεχόμενες ανθοκυανίνες προσδίδουν στο ρόδι αντιφλεγμονώδη δράση.

  1. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Το ρόδι και ο χυμός του είναι γεμάτα βιταμίνη C, απαραίτητο συστατικό για την άμυνα του οργανισμού μικρών και μεγάλων, ειδικά σε περιόδους έξαρσης των ιώσεων.

  1. Βοηθά στην κυκλοφορία του αίματος

Έρευνες έχουν δείξει πως το ρόδι μειώνει την επίδραση του στρες στα αιμοφόρα αγγεία, διεγείροντας την παραγωγή νιτρικού οξειδίου, μια ουσία που προκαλεί αγγειοδιαστολή. Με τον τρόπο αυτό το ρόδι βοηθάει στην καλύτερη ροή του αίματος στα αγγεία.

  1. Προστατεύει το DNA

Τα φυτικά και τα αντιοξειδωτικά συστατικά των ροδιών εμφανίζονται να αλληλεπιδρούν με το γενετικό υλικό και να το προστατεύουν.

  1. Είναι αντιαλλεργικό

Τα ρόδια περιέχουν πολυφαινόλες, ουσίες που έχει αποδειχθεί ότι ελαττώνουν τις βιοχημικές διαδικασίες που ενεργοποιούνται με τις αλλεργίες.

  1. Εμποδίζει την γήρανση

Τα ρόδια περιέχουν αντιοξειδωτικά συστατικά και ο χυμός τους είναι από αυτούς που απορροφάται καλύτερα από τον οργανισμό.

  1. Προστατεύει από την οστεοαρθρίτιδα

Το ρόδι περιέχει ελλαγικό οξύ και πολυφαινόλες, που έχει αποδειχθεί ότι είναι ευεργετικά για τους ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα.

  1. Προστατεύει από μολύνσεις

Ένα από τα εκχυλίσματα του ροδιού έχει παρατηρηθεί ότι συμβάλει στην καταπολέμηση των αρνητικών βακτηρίων που είναι υπεύθυνα για την αντίσταση των ιών και των μικροβίων στα φάρμακα.

5

Το νερό είναι ένα από τα πιο απαραίτητα στοιχεία για την υγεία του ανθρώπινου οργανισμού καθώς το ανθρώπινο σώμα μπορεί να λειτουργήσει εβδομάδες χωρίς τροφή, αλλά μόνο λίγες ημέρες χωρίς νερό.

Μπορεί ακόμη και να μην διψάτε αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο οργανισμός σας δεν έχει ανάγκη από ενυδάτωση. Τα οφέλη του νερού στον οργανισμό είναι πολλαπλά ενώ υπάρχουν κάποια σημάδια που αποκαλύπτουν ότι δεν πίνετε όσο νερό πρέπει. Δείτε τρία από αυτά...

1. Αισθάνεστε τα μάτια σας στεγνά

Η έλλειψη νερού έχει επίδραση και στα μάτια που γίνονται στεγνά και κόκκινα. Η κατανάλωση νερού σε καθημερινή βάση θα βελτιώσει την κατάσταση.

2. Αισθάνεστε υπνηλία και κούραση

Η έλλειψη κατάλληλα ενυδατωμένου αίματος οδηγεί σε έλλειψη οξυγόνου που προκαλεί υπνηλία και κούραση.

3. Έχετε πόνους στις αρθρώσεις

Οι χόνδροι και οι σπονδυλικοί δίσκοι αποτελούνται από 80% νερό. Κρατώντας το σώμα ενυδατωμένο εξασφαλίζετε ότι οι αρθρώσεις μπορούν να απορροφήσουν το σοκ από ξαφνικές κινήσεις όπως το τρέξιμο ή το αδέξιο πέσιμο.

Οι πετσέτες του μπάνιου είναι ένα από αντικείμενα που αρκετοί άνθρωποι δεν πλένουν όσο συχνά θα έπρεπε.

Νομίζοντας ότι είναι καθαρές αφού τις χρησιμοποιούμε αφού έχουμε πλυθεί, τις αφήνουν για αρκετές μέρες χωρίς να τις βάλουν στο πλυντήριο. 

Το ερώτημα είναι πόσες φορές μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ίδια πετσέτα πριν την βάλουμε για πλύσιμο;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το ιδανικό είναι μετά την τρίτη φορά χρήσης να πλένονται. Αν τις αφήσετε για περισσότερο καιρό, οι πετσέτες γεμίζουν με βακτήρια και μούχλα.

Απλώστε τις καλά στην απλώστρα, ώστε να στεγνώσουν καλά. Επιπλέον πριν κάνετε μπάνιο, ανοίξτε την πόρτα του μπάνιου και ένα έχετε ανεμιστήρα μπάνιου, ενεργοποιήστε τον ώστε ο αέρας μέσα να είναι λιγότερο υγρός.

 

Τα νεφρά, τα δύο μικρά όργανα με σχήμα φασολιού που βρίσκονται στην κοιλιακή κοιλότητα και προστατεύονται από τα οστά του θώρακα, έχουν ως κύρια λειτουργία το φιλτράρισμα και την απομάκρυνση περιττών ουσιών και υγρών από το σώμα. Περίπου το 1/3 της συνολικής ποσότητας αίματος που φεύγει από την καρδιά περνά από τα νεφρά και φιλτράρεται πριν μεταφερθεί στους υπόλοιπους ιστούς του σώματος.

Τα νεφρά είναι δύο πολύ δραστήρια «χημικά εργοστάσια» που επίσης ρυθμίζουν τα επίπεδα νατρίου, καλίου και άλλων ουσιών στο σώμα, παράγουν ορμόνες που επηρεάζουν τη λειτουργία των διαφόρων οργάνων, συμβάλλουν στην παραγωγή της ενεργής μορφής της βιταμίνης D ώστε να παραμένουν δυνατά τα οστά και ελέγχουν την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Μια δυσλειτουργία των νεφρών έχει ευρύ φάσμα επιπλοκών για τη συνολική λειτουργία του οργανισμού και συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο σοβαρών επεισοδίων, όπως ένα έμφραγμα ή ένα εγκεφαλικό επεισόδιο.

Φροντίστε λοιπόν να κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε για να εξασφαλίσετε την καλή λειτουργία των νεφρών σας. Μια καλή αρχή είναι να κόψετε τις παρακάτω κακές συνήθειες που αποδεδειγμένα επιβαρύνουν τα νεφρά.

 1. Καταναλώνετε συχνά συσκευασμένα τρόφιμα: Τα περισσότερα συσκευασμένα τρόφιμα είναι πλούσια σε αλάτι. Η υπερβολική πρόσληψη αλατιού μέσω της διατροφής έχει σαν αποτέλεσμα τα νεφρά να καταπονούνται διπλά για να καταφέρνουν να απομακρύνουν την ποσότητα που δεν χρειάζεται ο οργανισμός.

2. Δεν προσέχετε την πίεσή σας: Η αρρύθμιστη υπέρταση μακροπρόθεσμα προκαλεί φθορές στα αιμοφόρα αγγεία που καταλήγουν στα νεφρά καθώς και στα ίδια τα νεφρά.

3. Πίνετε ελάχιστο νερό: Αν ο στόχος των 8 ποτηριών νερό την ημέρα σάς φαίνεται άπιαστος, θα χαρείτε να μάθετε ότι ακόμη και με έξι ή και μόλις τέσσερα ποτήρια νερό την ημέρα τα νεφρά σας θα καταφέρνουν να λειτουργήσουν σχετικά καλά αν επί του παρόντος μένετε στα ένα με δύο ποτήρια την ημέρα.

4. Δεν προσπαθείτε να απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά: Τα περιττά κιλά επιβαρύνουν κάθε όργανο και σύστημα του σώματος και τα νεφρά δεν αποτελούν εξαίρεση. Πιο συγκεκριμένα, τα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν διαβήτη τύπου 2, πάθηση που με τη σειρά της συμβάλλει στην εκδήλωση της νεφροπάθειας.

5. Κοιμάστε πολύ λίγο: Η νεφρική λειτουργία ρυθμίζεται από τον κύκλο ύπνου-αφύπνισης (κιρκάδιος ρυθμός), ώστε να συντονίζεται ο «φόρτος εργασίας» των νεφρών κατά τη διάρκεια του 24ώρου.

6. Δεν κινείστε αρκετά: Η καθιστική ζωή συνδέεται, μεταξύ άλλων, και με προβλήματα στα νεφρά. Αν και οι επιστήμονες δεν έχουν καταλήξει ακόμη γιατί ακριβώς προκύπτουν προβλήματα λόγω των χαμηλών επιπέδων σωματικής δραστηριότητας, είναι γνωστό ότι η άσκηση βελτιώνει την αρτηριακή πίεση και τον μεταβολισμό της γλυκόζης, δύο παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την υγεία των νεφρών.nefra 1

Χορηγοί

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…