Σύλλογος Κλινδαίων Νομού Ηλείας

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ"

Κατηγοριες

Κυριακή, 16 Δεκεμβρίου 2018 15:57

fails του 2018

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2018 19:36

Λόγια ...περί υπάρξεως

Μην αφήσεις το κύμα να σε βγάλει όπου θέλει. Δες  πως κινείται , και χάραξε τη δική σου πορεία.

 Καθένας  ήρθε στη ζωή για ένα συγκεκριμένο ρόλο. Γι αυτό δε μπορεί να παίξει άλλον.

 Ο φόβος είναι ένα δεύτερο σώμα μέσα μας  που  αγωνίζεται να ζήσει.

 Το δέντρο  παύει να είναι υπεύθυνο, όταν το φρούτο  πέσει απ τα κλαδιά του.

Το παν δεν είναι να αποφεύγεις την καταιγίδα, αλλά  να μη χάσεις τη ζωή σου μέσα σ αυτήν.
 
Η λάσπη  είναι η αρχή για να χτίσεις έναν πύργο.

Μπορείς να μιλάς δυνατά με τη σιωπή σου; πέτυχες!

 Όταν κανείς πλησιάσει στο θάνατο, τότε μόνο μπορεί  να πει πόσο γλυκιά είναι η ζωή.

 Μη  λυπάσαι που θα πεθάνεις, αφού όταν πεθάνεις  δε θα λυπάσαι που πέθανες, γιατί δε θα το μάθεις ποτέ.

 Επειδή  όλοι κάποτε θα πεθάνουμε, ε δε θα σκάσουμε κιόλας!

 Καθένας μπορεί να βαδίσει ένα δρόμο ολόκληρο  αρκεί να διαλέξει αυτόν που του ταιριάζει.
 
Πολλοί νόμισαν ότι κατέκτησαν τον κόσμο, αλλά δεν μπόρεσαν να   τον  πάρουν  μαζί τους. 

 Η δουλειά μοιάζει με μια μικρή  πίτα, που όσο τη δαγκώνεις  μεγαλώνει.

Οτι συμβαίνει μέσα στο σώμα σου, συμβαίνει  κατ αντίστροφη φορά εκτός  αυτού, ως την άκρη του Σύμπαντος.

 Το  σώμα μας είναι αντίγραφο του Σύμπαντος.

 Όταν έχεις προβλήματα μην τα σκέπτεσαι. Γιατί ενώνονται  με τα προβλήματα του κόσμου  και σε βαραίνουν πιο πολύ. 
                                                                                       
Ο κόσμος γύρω σου πάντοτε αλλάζει, και συ γίνεσαι αναγκαστικά άλλος άνθρωπος.    
                                                                                      
 Αν κάποτε καμφθείς στη ζωή, βρεθείς στο κάτω μέρος του  κύκλου, κάνε υπομονή, αργά ή γρήγορα ο κύκλος θα γυρίσει.

Αν ποτέ προβληματιστείς  για το λόγο της ύπαρξής σου, θυμήσου  ότι  αυτό είναι απαραίτητο  για την ύπαρξη της ανθρωπότητας. Χωρίς εσένα ο κόσμος θάταν αλλιώς.  
                                   
 Ζωή είναι αρκετές διαστημικές πράξεις, προσθέσεως, πολλαπλασιασμού, διαιρέσεως και αφαιρέσεως.

 Ο πνευματισμός είναι αντίστροφη κατάσταση του σεξ.  
                                   
Οι αρχαίοι έλεγαν λίγα και καταλάβαιναν πολλά. Εμείς  λέμε πολλά και καταλαβαίνουμε λίγα.  
                                                                  
 Αν κάποιος σου φέρεται άσχημα, μη βιαστείς να τον  επικρίνεις. Περίμενε να δεις στο τέλος,   αν θα γελάσεις ή θα  κλάψεις μαζί μ αυτόν.

Η αγάπη είναι  κάτι σαν την  αγορά. Όσο την κυνηγάς  ακριβαίνει κι όσο αδιαφορείς σου παραδίδεται  μισοτιμής.  
                            
Πολλές φορές τα  πόδια έχουν περισσότερη γνώση από το   κεφάλι. Γι αυτό δεν είναι   άσχημο να τα ακούμε.

 Η αγάπη και το μίσος είναι δυο συναισθήματα που έχουν την  ίδια αιτία, αλλά εκδηλώνονται σε διαφορετικές εποχές.

 Θρησκεία  είναι  η πιο ταπεινή  ερμηνεία των μυστηρίων  του σύμπαντος.

 Για να καταλάβεις τη σοφία του Θεού, πρέπει η σκέψη σου  να τρέξει ταχύτερα απ το φως.

Φτιάχνεις όμορφο μέλλον, αν ζεις όμορφο σήμερα. Γιατί το  σήμερα γίνεται δυνατό παρελθόν που επιστρέφει  και επηρεάζει το αύριο.

 Οσο λιγότερο έξυπνος, ή μορφωμένος είναι κανείς τόσο λιγότερο δεμένος είναι με το σύμπαν.

 Η αγάπη μοιάζει μ ένα πουλί, που πετάει από καρδιά  σε καρδιά, γι αυτό δεν μπορούμε να την έχουμε πάντα.

 Ο ψυχικός κόσμος του καθενός, δε βρίσκεται εντός του  αλλά εκτός αυτού.

Μην προσπαθείς να καταλάβεις την κοινωνία. Μοιάζει  ανθρώπινη, αλλά συνεχώς αλλάζει πρόσωπο.

 Οι τρελοί γνωρίζουν αλήθειες που δεν μπορούν να  συλλάβουν οι γνωστικοί.

 Μη νοιάζεσαι αν σ ένα δρόμο περάσουν κι άλλοι, αφού  πρώτα θάχεις περάσει εσύ. Αν χρειαστεί να τον ξαναπεράσεις, θα τον ξέρεις.

 Η μονάδα δε μοιράζεται, κι αν μοιραστεί  θάναι  μισή.

 Ο έρωτας δεν είναι τίποτα άλλο, παρά μια τάση να ενωθούμε με την αιωνιότητα.

 Βλέπε κάποιον εκ των έσω προς τα έξω, όπως σε  βλέπει και κείνος.

 Όταν πιστέψεις στον άνθρωπο, είναι σαν να πιστεύεις  στο  Θεό.

Μόνο με τα μάτια της ψυχής βλέπεις σωστά.

 Εκείνος που αγαπά, αρνείται τον εαυτό του.

 Το δυσκολότερο πράγμα είναι να μπορείς  να νικήσεις  τον  εαυτό σου, γιατί δεν είναι ένας, αλλά πολλοί.

 Μόνο ο άνθρωπος που πόνεσε πολύ, μπορεί να  ξεχωρίσει τις ψυχές που είναι αδελφές με τη δική του.
 
 Ζητώντας ελευθερία, ζητάμε να  υποδουλωθούμε  στη  μοίρα μας, κι όχι στη μοίρα κάποιου άλλου.

 

Η συμβολή του Αριστοτέλη στη διαμόρφωση του Μ. Αλεξάνδρου ως «φιλοσόφου κατακτητή». Ήταν δάσκαλος του για τρία χρόνια. Πώς ο Αλέξανδρος δήλωσε την ευγνωμοσύνη στον δάσκαλό του 979 

«Εύχομαι, όταν μια μέρα γίνεις βασιλιάς να είσαι το ίδιο αδιάφορος και απαθής στη γλώσσα της κολακείας, όπως είσαι αδιάφορος κι απαθής στην ομιλία, που ο πατέρας σου με υποχρέωσε να εκφωνήσω τώρα μπροστά σου». Αυτά εικάζονται πως ήταν τα πρώτα λόγια του  Αριστοτέλη, προς τον νεογέννητο Μέγα Αλέξανδρο. Ο Φίλιππος Β’ της Μακεδονίας είχε καλέσει τον φιλόσοφο από τα

Στάγιρα με σκοπό να εκφωνήσει έναν όμορφο λόγο μπροστά στην κούνια του μετέπειτα στρατηλάτη. Αυτή η επαφή μεταξύ των δύο προσωπικοτήτων δεν ήταν παρά η πρώτη γνωριμία. Ο Αριστοτέλης θα γινόταν παιδαγωγός του έφηβου Αλέξανδρου, μυώντας τον στη «Λογική», την φιλοσοφική σκέψη που δημιούργησε και ανέπτυξε ο Σταγιρίτης στοχαστής. Ο Μέγας Αλέξανδρος έμεινε στο πλευρό του Αριστοτέλη για τρία χρόνια. Η αγάπη του προς τη φιλοσοφία, τις τέχνες και την ποίηση, έδρασαν καταλυτικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του. Ιδιαίτερα όμως τον επηρέασε το ομηρικό έπος της «Ιλιάδας» και ήταν ένας από τους λόγους που ο Μέγας Αλέξανδρος χαρακτηρίστηκε ως «φιλόσοφος κατακτητής».

Το αίτημα του Αριστοτέλη για να διδάξει τον Μ. Αλέξανδρο

Ο Φίλιππος Β’, προόριζε τον γιο του ως άξιο συνεχιστή της βασιλείας του. Για τον λόγο αυτό, ο Αλέξανδρος ήδη από μικρή ηλικία είχε κοντά του γνωστούς παιδαγωγούς μεταξύ των οποίων ήταν ο Λεωνίδας, στοχαστής και συγγενής της Ολυμπιάδας αλλά και ο Λυσίμαχος ο Ακαρνάνας. Όταν όμως ο Μ. Αλέξανδρος έφτασε στην εφηβεία, ο Φίλιππος απευθύνθηκε στον κορυφαίο φιλόσοφο της εποχής. Τον Αριστοτέλη. Ο Αριστοτέλης συμφώνησε να διδάξει τον Αλέξανδρο, υπό έναν όρο. Να χτίσει ο Φίλιππος από την αρχή τη γενέτειρά του, τα Στάγιρα, που ο Μακεδόνας βασιλιάς είχε καταστρέψει σε προηγούμενη εκστρατεία του. Ο Φίλιππος συμφώνησε.

Η «Σχολή» του Αριστοτέλη

Τον χειμώνα του 343/2 π.Χ. ο Φίλιππος Β’ παραχώρησε στον Αριστοτέλη το άλσος των Νυμφών στη Μίεζα, ένα χωριό στους ανατολικούς πρόποδες της οροσειράς του Βερμίου, ως χώρο εκπαίδευσης του δεκατριάχρονου τότε Αλέξανδρου. Το βουκολικό και απομονωμένο μέρος, με την πλούσια βλάστηση και τις φυσικές πηγές του ονομάστηκε αργότερα από τον Πλούταρχο «Σχολή». Ο Μ. Αλέξανδρος παρέμεινε στη «Σχολή» για τρία χρόνια.  Μαζί του ήταν και συνομήλικοί του, οι οποίοι κατάγονταν από οικογένειες Μακεδόνων ευγενών και είχαν και αυτοί δάσκαλο τον Αριστοτέλη.

Η «Λογική» του Αριστοτέλη

Στο μικρό χρονικό διάστημα που ο Αλέξανδρος διδάχτηκε από τον μεγάλο  στοχαστή, επιστήμονα και φιλόσοφο, ο μετέπειτα στρατηλάτης επηρεάστηκε βαθιά από την αριστοτέλεια λογική. Στη σύντομη ζωή του Μ. Αλέξανδρου, η λογική κυριαρχούσε. Αυτό πρέσβευε και ο Αριστοτέλης, που πίστευε ότι μια ζωή, που έχει ως απώτερο στόχο την ηδονή και την απόλαυση μέσα από σωματικές εμπειρίες, είναι μια ζωή ανάξια και κατώτερη αν δεν στοχεύει στην αναζήτηση της αλήθειας με ορθολογικό τρόπο.

Ο Αριστοτέλης πίστευε ότι μια ζωή που έχει ως απώτερο στόχο την ηδονή και την απόλαυση μέσα από σωματικές εμπειρίες και την μη αναζήτηση της αλήθειας με ορθολογικό τρόπο, είναι μια ζωή ανάξια και κατώτερη.

Η ηθική, η αρετή, η δικαιοσύνη και το ύψιστο ιδεώδες, υπήρξαν οι βάσεις στην αριστοτελική λογική για την αναζήτηση της αιώνιας αλήθειας. Η αναζήτηση της όμως ήταν εφικτή μόνο μέσα από την μεθοδικότητα και την πολυμέρεια του ανθρώπινου νου. Με τη συλλογιστική του, δηλαδή τη γενική θεωρία για το συλλογισμό, ο Αριστοτέλης επισήμανε τα συστατικά στοιχεία της σκέψης και τις λειτουργικές σχέσεις τους κατά τις διεργασίες που επιτελεί ο ανθρώπινος νους στην προσπάθειά του να κατανοήσει την πραγματικότητα. Συγχρόνως όμως ο Μ. Αλέξανδρος έμαθε να πειθαρχεί, να παρατηρεί, να κατανοεί και να αναλύει ό,τι συμβαίνει γύρω του. Με αυτόν τον τρόπο, ο Αριστοτέλης δίδαξε στον Μ. Αλέξανδρο τις αρετές που είχαν οι ιδανικοί ηγέτες.

Φιλοσοφία, ποίηση και φυσικές επιστήμες

Ο Μέγας Αλέξανδρος απέκτησε μεγάλη αγάπη προς τη φιλοσοφία, την παιδεία και τη μάθηση. Η βασική ύλη του έφηβου Μακεδόνα ήταν τα ομηρικά έργα και τα κείμενα των μεγάλων «Τραγικών». Ο Αριστοτέλης επίσης έκανε μεγάλες συζητήσεις με τον Αλέξανδρο για τα καθήκοντα των ηγεμόνων και την τέχνη της διακυβέρνησης. Πέρα από αυτό, ο Αριστοτέλης εμπλούτισε τον νεαρό ηγεμόνα με επιστημονικές γνώσεις. Ο Μ. Αλέξανδρος ήταν γνώστης της φυσικής, της βιολογίας, των μαθηματικών και της γεωγραφίας. Ο φιλόσοφος προετοίμαζε τον μελλοντικό ηγεμόνα ώστε να είναι μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Ο πλούτος των επιστημονικών γνώσεων, είχε καταλυτική επίδραση στον Μ. Αλέξανδρο. Ο στρατηλάτης ανέπτυξε την ικανότητα να αντιλαμβάνεται διαφορετικούς παράγοντες, να τους αναλύει,να συνθέτει καταστάσεις και μετά να παίρνει αποφάσεις. Αυτό φάνηκε κατά την εκστρατεία του στην Ασία, όταν ο «φιλόσοφος κατακτητής» είχε στο πλάι του επιστήμονες, ιστορικούς, γεωγράφους, αρχιτέκτονες, βοτανολόγους και καλλιτέχνες, ο καθένας από τους οποίους είχε μια συγκεκριμένη αποστολή σε κάθε νέα περιοχή που κατακτούσε.

Ο πλούτος των επιστημονικών γνώσεων, είχαν καταλυτική επίδραση στον Μ. Αλέξανδρος, ο οποίος ανέπτυξε την ικανότητα να αντιλαμβάνεται διαφορετικούς παράγοντες , να τους αναλύει και να συνθέτει καταστάσεις, όπως επίσης και να παίρνει συχνά επιτυχημένες αποφάσεις.

Ο σεβασμός του απέναντι στην ανθρώπινη αξία ήταν απόρροια των σπουδών του δίπλα στον Αριστοτέλη. Η στρατηγική του Μ. Αλέξανδρου, αφού κατακτούσε μια περιοχή δεν ήταν η κατοχή με τυφλή βία. Αντίθετα, ακολούθησε μια στρατηγική πολιτισμικής επιρροής, μεικτών γάμων και σεβασμού των ιδιαιτεροτήτων κάθε λαού. Πίστευε όμως ότι η πολιτιστική ανωτερότητα των ελλήνων θα έπειθε κάθε λαό να αφομοιωθεί ή έστω να συνεργαστεί. Η πολιτιστική του πολιτική δικαιώθηκε. Σύμφωνα με τον Πλούταρχο «ο Όμηρος διαβαζόταν απ’ όλους, και τα παιδιά των Περσών, των Σουσιανών και των Γεδρωσιών τραγουδούσαν τις τραγωδίες του Ευριπίδη και του Σοφοκλή».

«Στον πατέρα μου οφείλω το ζείν, αλλά στον δάσκαλο μου το ευ ζήν!”

Ο Μέγας Αλέξανδρος έμεινε στο πλάι του κορυφαίου φιλόσοφου για τρία χρόνια. Στα 16 του επέστρεψε στην Πέλλα. Ο Αριστοτέλης, λέγεται, ότι πριν ο Αλέξανδρος πάρει το δρόμο της επιστροφής προς το βασίλειο του πατέρα του, του χάρισε έναν χειρόγραφο πάπυρο με την Ιλιάδα. Ο στρατηλάτης τον είχε μαζί του μέχρι την ημέρα που πέθανε. Η επίδραση που είχε ο Αριστοτέλης στη διαμόρφωση του χαρακτήρα ήταν εμφανής και από την φράση που εικάζεται ότι ο Μέγας Αλέξανδρος έλεγε πολύ συχνά: “στον πατέρα μου οφείλω το ζειν, στον δάσκαλο μου το ευ ζην!”.... 


συγγραφέας Ζακ Λακαριέρ έλεγε:

«Στην Ελληνική υπάρχει ένας ίλιγγος λέξεων, διότι μόνον αυτή εξερεύνησε, κατέγραψε και ανέλυσε τις ενδότατες διαδικασίες της ομιλίας και της γλώσσης, όσο καμία άλλη γλώσσα».Advertisement

Προσέξτε, λοιπόν, κάτι:

«OΙΑ ΗΩ Ω ΥΙΕ ΑΕΙ ΕΙ», που σημαίνει: «Όπως η αυγή, γιε μου να είσαι πάντα!».

Έξι (6) λέξεις, δεκατέσσερα (14) φωνήεντα, μια φράση. Ούτε ένα σύμφωνο, σε μια πλήρη φράση! Σε ποια άλλη γλώσσα μπορεί να συμβεί αυτό; Μάλλον μόνον στην Ελληνική…Advertisement

ΙΑ ημαίνει όπως

ΗΩ είναι η αυγή

Ω ΥΙΕ γιε μου

ΑΕΙ ΕΙ Να είσαι πάντα!

Χορηγοί

Παναγιωτόπουλοι
Αγγελόπουλος Παναγιώτης
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…