Σύλλογος Κλινδαίων Νομού Ηλείας

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ"

Κατηγοριες

Γίνε ηγέτης νωρίς, για να είσαι διανοητικά υγιής στα γεράματα

Εναλλακτικά, μην πάψεις να εκπαιδεύεσαι και να μαθαίνεις πράγματα και μην παρατήσεις την εκπαίδευσή σου, κάνοντας πράξη τη φράση "γηράσκω δ'αεί πολλά διδασκόμενος".

Σύμφωνα με νέα έρευνα, το μυστικό για να τα "έχουμε τετρακόσια", όπως λέει η ελληνική παροιμία, ακόμα και στα βαθιά γεράματα, είναι να κρατάμε τον εγκέφαλό μας σε εγρήγορση και να αναλαμβάνουμε ηγετικούς ρόλους σε μικρότερη ηλικία.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό PLOS Medicine και πραγματοποιήθηκε από τα Πανεπιστήμια του Έξετερ, του Μπαγκόρ, του Νιούκαστλ και του Κέιμπριτζ.

 

Η ερευνητική ομάδα ανέλυσε δεδομένα για πάνω από 2000 ανθρώπους άνω των 65 ετών. Σύμφωνα με τα ευρήματα οι άνθρωποι, οι οποίοι αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους στην καριέρα τους ή παραμένουν στην εκπαίδευση μέχρι και τα βαθιά γεράματα, έχουν υψηλότερο “γνωστικό αποθεματικό”, με αποτέλεσμα να είναι διανοητικά υγιείς, ακόμη και όταν το σώμα γερνάει.

Η μελέτη

Οι ερευνητές κάλεσαν τους συμμετέχοντες σε μία σειρά από συνεντεύξεις, οι οποίες είχαν ως επίκεντρο την ανάλυση της γνωστικής λειτουργίας στις μεγαλύτερες ηλικίες. Ειδικότερα, διερευνήθηκε κατά πόσο ένας υγιής τρόπος ζωής συνδέεται με την καλύτερη απόδοση σε μία δοκιμασία νοητικής ικανότητας.

Γίνε ηγέτης νωρίς, για να είσαι διανοητικά υγιής στα γεράματα

Τα ευρήματα έδειξαν πως η υγιεινή διατροφή, η σωματική δραστηριότητα, η περισσότερη κοινωνική και πνευματική διέγερση και η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ φάνηκαν να ενισχύουν τις γνωστικές επιδόσεις.

Όπως σημειώνεται στο δελτίο τύπου, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως τα άτομα με υψηλό γνωστικό αποθεματικό, είναι πιο πιθανό να παραμείνουν διανοητικά ικανά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, καθιστώντας τον εγκέφαλο πιο ανθεκτικό σε ασθένειες. Με αυτόν τον τρόπο αναστέλλονται ασθένειες, όπως η άνοια.

Τι λένε οι ειδικοί

Η Linda Clare, καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας της Γήρανσης και της Άνοιας από το Πανεπιστήμιο του Έξετερ λέει: “Η απώλεια της γνωστικής ικανότητας δεν είναι αναπόφευκτη στη μεταγενέστερη ζωή. Γνωρίζουμε ότι μπορούμε όλοι να αναλάβουμε δράση για να αυξήσουμε τις πιθανότητες διατήρησης της ψυχικής μας υγείας, μέσω της υγιούς διαβίωσης και της συμμετοχής μας σε δραστηριότητες τόνωσης.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πώς και γιατί συμβαίνει αυτό, ώστε να μπορούμε να δώσουμε στους ανθρώπους ουσιαστικά και αποτελεσματικά μέτρα για να πάρουμε τον έλεγχο της ζωής στην πλήρη και ενεργό ζωή σε μεγαλύτερη ηλικία”.

Γίνε ηγέτης νωρίς, για να είσαι διανοητικά υγιής στα γεράματα

Ενώ εξηγεί πως οι άνθρωποι που ασχολούνται με την τόνωση της δραστηριότητας του εγκεφάλου τους, ήτοι εκείνοι που στην καριέρα τους αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους ή εκείνοι που παραμένουν στο σύστημα εκπαίδευσης μακροχρόνια, αναπτύσσουν διαφορετικές εγκεφαλικές στρατηγικές με αποτέλεσμα να έχουν ένα υψηλό “γνωστικό αποθεματικό”.

Ο επικεφαλής της μελέτης Bob Woods από το Πανεπιστήμιο του Μπαγκόρ προσθέτει: “Βρήκαμε ότι τα άτομα με έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, είχαν καλύτερες βαθμολογίες στις δοκιμασίες της διανοητικής ικανότητας και αυτό οφείλεται εν μέρει στο επίπεδο των γνωστικών τους αποθεμάτων”.

Για το τέλος η καθηγήτρια Fiona Matthews από το Πανεπίστημιο του Νιούκαστλ υπογραμμίζει πως τα ευρήματα είναι σημαντικά και για ανθρώπους νεότερης ηλικίας, ώστε να αποφεύγονται ασθένειες και καρδιακές παθήσεις, σε μία προσπάθεια όλοι να ακολουθούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Διαβάστηκε 819 φορές

Χορηγοί

Παναγιωτόπουλοι
Αγγελόπουλος Παναγιώτης
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…