Σύλλογος Κλινδαίων Νομού Ηλείας

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ"

Κατηγοριες

Η αφυδάτωση και οι συνέπειές της

Η αφυδάτωση και οι συνέπειές της

Πέρα από το ότι μας ξεδιψάει, το νερό μας βοηθάει να διατηρούμε τον εγκέφαλό μας σε εγρήγορση, λιπαίνει τους μυς μας και αποβάλλει τις ακαθαρσίες από το σώμα μας. Διαβάστε παρακάτω για τις αρνητικές συνέπειες που έχει η αφυδάτωση.

Το νερό είναι ένα θεμελιώδες υγρό για τη ζωή, απαραίτητο στο σώμα για την πραγματοποίηση χημικών διεργασιών. Είναι ζωτικό για την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών και την αποβολή των καταλοίπων.

Παρά τη σημασία του νερού, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν πίνουν αρκετό. Λόγω αυτού, με τον καιρό παρουσιάζονται αρκετά σημαντικά προβλήματα υγείας.

 

Είναι αλήθεια ότι το σώμα έχει τη δυνατότητα να αυτοκαθαρίζεται. Η έλλειψη νερού μπορεί να περιπλέξει αυτό το έργο και ταυτόχρονα να αυξήσει τα επίπεδα των τοξινών. Κατά συνέπεια, το επίπεδο της φλεγμονής αυξάνεται, υπάρχει κίνδυνος χρόνιων ασθενειών και εμφανίζονται κάποια συμπτώματα που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής.

Συνιστάται η κατανάλωση τουλάχιστον δύο λίτρων υγρών τη μέρα, κατά μέσο όρο. Η ποσότητα αυτή περιλαμβάνει φυσικούς χυμούς, φρούτα, σούπες κ.λπ..

Η κατανάλωση μικρότερης ποσότητας νερού από τη συνιστώμενη μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση και κάποιες αντιδράσεις που εκδηλώνονται τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.

Ξέρουμε ότι πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν αυτές τις συνέπειες της αφυδάτωσης, έτσι τις παρουσιάζουμε λεπτομερώς παρακάτω.

Κρατήστε σημειώσεις!

Πεπτικά προβλήματα

Οι δυσκολίες στο γαστρεντερικό σωλήνα αποτελούν τις πρώτες συνέπειες της αφυδάτωσης.

Το 98% του βλεννογόνου τοιχώματος του στομάχου αποτελείται από νερό. Όταν υπάρχει έλλειψη νερού, το οξύ μπορεί να επιδράσει στο τοίχωμα και να προκαλέσει δυσπεψία, δυσκοιλιότητα και καούρα.

Πόνος στις αρθρώσεις

Εκτιμάται ότι το 80% της σύνθεσης του χόνδρου που προστατεύει τις αρθρώσεις αποτελείται από νερό. Λόγω αυτού, όταν δεν καταναλώνετε την απαραίτητη ποσότητα νερού, οι αρθρώσεις σας κινδυνεύουν άμεσα.

Ένα αφυδατωμένο άτομο έχει πάνω από 60% περισσότερες πιθανότητες να υποφέρει από αρθρίτιδα και άλλες φλεγμονώδεις παθήσεις.

 

Η αφυδάτωση μπορεί επίσης να επηρεάσει τους δίσκους της σπονδυλικής στήλης και να οδηγήσει σε μια πάθηση που ονομάζεται κήλη δίσκου.

Ξηρότητα του στόματος και του δέρματος

Από άποψη αισθητικής, η αφυδάτωση είναι μια πολύ εμφανής κατάσταση. Το λεπτό στρώμα του δέρματος που καλύπτει τα χείλη γίνεται ξηρό και, εφόσον δεν έχει αρκετή υγρασία, μπορεί να ανοίξει.

Ταυτόχρονα μεταβάλλεται η φυσική παραγωγή σμήγματος από το δέρμα και κατά συνέπεια τα χείλη μοιάζουν θαμπά και στεγνά.

Αν και υπάρχουν προϊόντα ενυδάτωσης των χειλιών, είναι σημαντικό να ενυδατώνεστε εκ των έσω προκειμένου να προλάβετε την ξηρότητα.

Χαμηλό επίπεδο ενέργειας

Το 90% του πλάσματος του αίματος αποτελείται από νερό. Όταν τα επίπεδα αυτού του υγρού είναι χαμηλά, η καρδιά δυσκολεύεται να αντλήσει το αίμα και να μεταφέρει οξυγόνο σε κάθε κύτταρο του σώματος.

 

Λόγω αυτού, τα επίπεδα της ενέργειας πέφτουν και το άτομο δυσκολεύεται να παραμείνει σε καλή σωματική και διανοητική κατάσταση.

Προβλήματα στα νεφρά

Δεδομένου ότι τα νεφρά είναι τα όργανα που ευθύνονται για το φιλτράρισμα των άχρηστων ουσιών και την παραγωγή ούρων, πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό μέρος της υγείας σας το οποίο εξαρτάται από το νερό.

Τα άτομα που αφυδατώνονται έχουν υψηλά επίπεδα τοξινών στο αίμα τους. Τείνουν επίσης να υποφέρουν από κατακράτηση υγρών και φούσκωμα.

Η αφυδάτωση αυξάνει τον κίνδυνο ουρολοίμωξης καθώς και σχηματισμού λίθων στα νεφρά.

Δυσκολίες στο κυκλοφορικό σύστημα

Η κυκλοφορία του αίματος επιβραδύνεται όταν το σύστημα παρουσιάζει έλλειψη νερού. Μετά από μερικές μέρες, το αίμα μπορεί να λιμνάσει οδηγώντας σε κιρσούς.

Είναι πολύ σημαντικό να ελεγχθεί αυτή η κατάσταση, επειδή με τον καιρό μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό.

Μειωμένη μυϊκή μάζα

Οι μυς χρειάζονται νερό για να απορροφήσουν επαρκώς τα θρεπτικά συστατικά και να παραμείνουν δυνατοί.

Ένα αφυδατωμένο σώμα μπορεί να χάσει σημαντικό μέρος μυϊκής μάζας. Ταυτόχρονα, οι μυς γίνονται πλαδαροί και υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού τους.

Αν κάνετε ασκήσεις υψηλής έντασης, είναι σημαντικό να αυξήσετε την κατανάλωση υγρών σε καθημερινή βάση.

Έτσι θα διατηρήσετε επαρκή επίπεδα ηλεκτρολυτών και θα αντισταθμίσετε την απώλεια υγρών και το επακόλουθο φούσκωμα.

Αύξηση της κατάθλιψης

Η ανεπαρκής κατανάλωση νερού επηρεάζει άμεσα τη συναισθηματική υγεία. Η έλλειψη υγρών στον εγκεφαλικό ιστό αυξάνει τα επίπεδα της κορτιζόλης καθώς και το άγχος. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα σοβαρά επεισόδια κατάθλιψης.

Πείνα

https://meygeia.gr/wp-content/uploads/2017/03/nero5-230x165.jpg 230w" sizes="(max-width: 500px) 100vw, 500px" style="box-sizing: border-box; border: 0px solid; max-width: 100%; height: auto; display: block; vertical-align: top; padding: 0px; margin: 15px 0px; outline: 0px; font-size: 18px; background: 0px 0px; text-align: left; min-width: 100%;">

Η έλλειψη υγρών στο σώμα μπορεί να αυξήσει την αίσθηση της πείνας. Κατά συνέπεια, αυτό τις περισσότερες φορές σας κάνει να καταναλώνετε περισσότερες θερμίδες από όσες θα έπρεπε.

Σε όλη τη διάρκεια της μέρας αισθάνεστε την ανάγκη να ανοίγετε συνεχώς το ψυγείο και να επιλέγετε τροφές που περιέχουν υγρά.

Το πρόβλημα προκύπτει επειδή, λόγω της έλλειψης νερού, οι τροφές χωνεύονται αργά, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση βάρους.

Πόσο νερό πρέπει να καταναλώνετε καθημερινά; Τώρα που γνωρίζετε μερικές από τις συνέπειες της αφυδάτωσης, αυξήστε την κατανάλωση νερού για να διατηρήσετε την υγεία σας.

 
Διαβάστηκε 897 φορές

Χορηγοί

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…